موزه‌ی ماشین‌های اداری

استان : تهران
شهرستان : تهران

این گنجینه شامل قدیمی‌ترین ماشین‌های اداری اولیه‌ی دنیا از قبیل ماشین تحریر، ماشین حساب و چرتکه، مداد تراش رومیزی و منگنه، پرفراژ چک، صندوق پول، دستگاه پلی کپی، دستگاه ساعت زنی و هم‌چنین دستگاه تلگراف و تلفن از کشورهای گوناگون با میانگین قدمتی در حدود 150 سال است.

شرح بانک های اطلاعاتی

مجموعه، هنر است. شعر است. موسیقی است.

دنیای من در مجموعه، هویت است. بازگوی اشیای

کهنه نیست. نمایش عتیقه جات گران‌بها نیست. بازگویی

 رقص آهن و سنگ و چوب نیست. بازگویی ساختن نیست.

دریغش فراموشی آن‌هاست که بخشی از تاریخ انسان است.

نمی‌خواهم شبیه هیچ کلکسیونری واگویه‌های ذوق کنم.

دیری است دانسته‌ام انسان به تاریخ مدیون است. به گذشته و آینده.

از دست رفته‌های انسان چهره‌ی بیان نشده اوست به حال.

اندوه گری نمی‌کنم. غم آوری هم. مجموعه، خود زنده است.

خود گویای دین انسان به تاریخ است. انبان این واژه‌ها هم ادای

دینی است به جنون آرام آنان که دین خود را ادا کردند.

فرشاد کمال خانی



این گنجینه با دارا بودن نمونه‌های ابتدایی و منحصر به فرد در میان خود در بین مجموعه‌های موجود در دنیا جز بی نظیرترین‌ها است. امیدواریم این گنجینه بتواند پلی باشد برای تامل و تفکر و گذشتن از دنیای اختراعات به ظاهر ساده و در عین حال موثر دیروز تا دنیای پیچیده و سرشار از نوآوری و پر شتاب امروز.

با گلگشتی در این مجموعه می‌توان به خوبی تلاش‌های مخترعین دیروز را برای آغاز عصری نوین در تاریخ بشری لمس نمود و تاثیر گذاری این تلاش‌ها را در به ثمر رسیدن دنیای سراسر تکنولوژی و مدرن امروزی درک کرد. می‌توان گفت ما به نوعی وامدار این مخترعین پرتلاش و خلاق هستیم.

موزه سفیر

مجموعه‌ی سفیر یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه‌ها با زمینه‌ی تخصصی خرید و فروش ماشین‌های اداری در کشور است. گنجینه‌ی سفیر، در قلب مجموعه‌ی سفیر نیز با دارا بودن دستگاه‌های اولیه اداری و منحصر به فرد در نوع خود به خوبی توانسته است سیر تحول و پیشرفت را در این زمینه نشان دهد. با مقایسه‌ی دستگاه‌های موجود در این گنجینه و دستگاه‌های مدرن امروزی در مجموعه‌ی سفیر و نشان دادن هم‌زمان آن‌ها در یک محل به خوبی می‌توان این تحول را درک نمود. 

گنجینه در حال حاضر تنها موزه‌ی معتبر موجود با زمینه‌ی تخصصی ماشین‌های اداری در ایران و خاورمیانه است و علاوه بر این می‌توان گفت جز چند مجموعه انگشت شمار موجود در دنیا نیز است که این مایه‌ی مباهات و افتخار گشته‌است.  










مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۸۸۳۲۰۳۲۰-۱٠
فاکس : ٠٢۱۸۸۳۱۸۸۰۴
پست الکترونیک : info@officemuseum.ir
وب سایت : http://www.officemuseum.ir
آدرس : ایرانشهر شمالی، نبش خیابان شهید کلانتری، پلاک ٢٣۴
کد پستی : ۱۵٨۴٧۱۴٨۱٨