فرهنگسرای امام (ره)

استان : تهران
شهرستان : تهران

فرهنگسرای امام (ره) در زمینی به مساحت تقریبی 16 هزار مترمربع ؛ در ساختمانی با نمایی تاریخی فضاهایی نظیر ساختمان اداری در 2 طبقه، فضای لابی و نگارخانه،سالن همایش، فضایی غرفه ای برای فعالیت های نمایشگاهی فرهنگی هنری و کافه کتاب، سالن کوشک، واحد آموزش و چند کلاس آموزشی است.

شرح بانک های اطلاعاتی


باغ امیر سلیمانی یکی از باغ های قدیمی و متروکه در منطقه شمال تهران (منطقه یک) و محله جماران،بوده است که به همت شهرداری منطقه یک و شرکت توسعه فضاهای فرهنگیمطابق با دستور شهردار محترم تهران تملک و از سال 1392 بازسازی شد و در خرداد ماه سال 1393 مصادف با اعیاد شعبانیه به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تفویض شده تا با عنوان فرهنگسرای امام (ره) در آن تاسیس شود .
اعلام تاسیس این فرهنگسرا در بازدید نوروزی شهردار تهران در فرودین ماه سال 1393 انجام و آیین افتتاح این فرهنگسرا در سال روز ولادت حضرت زین العابدین(ع) در تاریخ 93/3/13  و در آستانه سالروز بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره) برگزار شد.
این فرهنگسرا که جنب حسینیه شماره 2 جماران واقع  است، محلی برای معرفی اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی (ره) و مجالی برای تبادل افکار و آراء اندیشمندان و دلسوزان حوزه های مرتبط با امام و رهبری خواهد بود.
از سوی دیگر طراحی و اجرای انواع برنامه های هنری و فرهنگی با موضوع امام و رهبری؛زمینه سازآشنایی شهروندان با سیره و سلوک حضرت امام (ره)خواهد بود .

محوطه سرسبز وفضای بسیار زیبای باغ قدیمی امیرسلیمانی که هم اکنون به فرهنگسرای امام (ره) تغیی کاربری داده است با آبنما، باغ گل و درختان میوه؛ درکنار فعالیت ها وخدمات ارزشمند فرهنگی هنری و آموزشی محیط آرام و دلنشینی را برای عموم شهروندان و ساکنین محله قدیمی جماران در منطقه یک تهران فراهم ساخته است.









مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٢۶۱٢٣۶٣٠-۱
وب سایت : http://imam.farhangsara.ir
آدرس : نیاوران، خیابان شهید باهنر، خیابان امیرسلیمانی، فرهنگسرای امام(ره)