خانه فرهنگ آیه

استان : تهران
شهرستان : تهران

از جمله فعالیت های این مرکز می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها، مراسم مناسبتی، جشنواره‌ها ، نمایشگاه‌ها، اردوها و مسابقات فرهنگی ورزشی و ارایه خدمات کتابخانه‌ای اشاره کرد.

شرح بانک های اطلاعاتی

خانه فرهنگ آیه یکی از مراکز  مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 سازمان فرهنگی هنری  شهرداری تهران است. این مرکز در شهرک اکباتان، خیابان اصلی، بعد از سه راه مخابرات، روبروی باشگاه راه آهن واقع شده است و به جز ارائه خدمات فرهنگی هنری برای ساکنان شهرک اکباتان قابل دسترسی برای ساکنین محله بیمه، شهرک شهید فکوری و آپادانا نیز می باشد.از جمله فعالیت های این مرکز می توان به برگزاری کارگاه ها، همایش ها، مراسم مناسبتی، جشنواره ها، نمایشگاه ها، اردوها و مسابقات فرهنگی ورزشی اشاره کرد.به طور دقیق تر فعالیت این مرکز به شرح زیر است :

واحد فرهنگی هنری :

برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله کارگاه های شعر و ترانه، مراسم تکریم مفاخر ملی، برپایی کارگاه های روان شناسی، برپایی نمایشگاه های هنری و ... جهت تامین نیاز های فرهنگی هنری مخاطبان. پاتوق شعر و ترانه، آیینه فرهنگ، جوان  اندیشه انتخاب، عمو زنجیرباف، عصرانه با طعم کتاب، سبد کتاب خانواده، با هم بخوانیم( مطالعه گروهی کتاب)، جام همسایگی و ... از جمله  برنامه های این مرکز می باشد. 

واحد آموزش:

برگزاری کلاس های علوم قرآنی، آموزش کامپیوتر، زبان، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای تزئینی، موسیقی، دوره های کودک(خلاقیت ، نقاشی ، کارگاه مادر و کودک ، شطرنج و...)، مهد  کودک و پیش دبستانی، آموزش ریاضی با چرتکه  و ارائه خدمات مشاوره از عمده فعالیت های این واحد است.

کتابخانه کوثر:

ارائه خدمات حوزه کتاب، برگزاری نمایشگاه های کتاب، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد کتاب با حضور نویسندگان و سایر برنامه های فرهنگی از جمله فعالیت های این واحد است. در حال حاضر علاوه بر بخش کتاب های بزرگسال،  بخش های کودک و نوجوان، مرجع، کنکور و کمک درسی و نشریات این کتابخانه نیز فعال است. این کتابخانه دارای  بالغ بر 18000 جلد کتاب و 870 نفر عضو فعال می باشد که از ساعت 8 تا 18 روزهای زوج ویژه خانم ها و روزهای فرد ویژه آقایان آماده ارائه خدمات به شهروندان محترم اکباتان است.

سالن اجتماعات:

به منظور برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه ها و جلسات کانون ها با ظرفیت 80 نفر آماده ارائه خدمات است. 

کانون ها:

کانون بانوان این مرکز با بیش از 100 نفر عضو فعال، با برگزاری نشست های هفتگی، مراسم، جشن و اعیاد، کارگاه های روان شناسی، تغذیه و مراسم خیریه، مسابقه آشپزی لحظات پرباری را برای بانوان ساکن شهرک رقم می زند. 

مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۴۴۶٣٣۴٣٣
آدرس : اکباتان، فاز یک، خیابان اصلی، روبروی مخابرات