موزه‌ی شهدای تهران

استان : تهران
شهرستان : تهران

موزه‌ی شهدای تهران در سال 1359 با هدف و انگیزه‌ی حفظ و اشاعه‌ی دستاوردهای معنوی فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنرهای تجسمی و در مکان دیگری شروع به کار نمود و آثار با ارزشی در زمینه‌ی خط، نقاشی، تذهیب و مینیاتور را در خود جای داد.

شرح بانک های اطلاعاتی

«گنجینه‌ی شهدای تهران» در ساختمانی قدیمی و در سایه‌ سار درختان سن و سال‌دار خیابان طالقانی تهران قرار دارد. در این گنجینه خاطرات، عکس‌ها، لوازم، نشانه‌ها، نوشته‌ها و آثاری از دلاورمردان و شیرزنانی به نمایش گذاشته شده است که در نیم قرن اخیر از زمان پهلوی دوم گرفته تا انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس جانشان را به خاطر اعتقاد و مرز و بومشان فدا کردند. این گنجینه زیرمجموعه‌ی بنیاد شهید انقلاب اسلامی است و در سال 1375 به بهره‌ برداری رسیده‌است.

بخش‌های موزه‌ی شهدای تهران:

1- تماشای آثار هنری: تابلوهایی نفیس از هنرمندان بزرگ نقاش، خطاط و نگارگر معاصر، هم‌چنین نمایشگاهی از عکس‌های مربوط به موضوع.

2-  آشنایی با شهدای شاخص انقلاب و جنگ: شهدایی که همیشه نام آن‌ها را شنیده‌ایم اما از زندگی، آرمان و نحوه شهادتشان چیزی نمی‌دانیم. مانند شهیدان رئیسعلی دلواری، میرزا کوچک خان، شیخ فضل‌اله نوری، نواب صفوی، مطهری، بهشتی و ...

3-  آشنایی با آرمان شهدا و بازدید از لوازم همراه آن‌ها: در این گنجینه آثار متفاوتی از لوازم شخصی، لباس، عکس، وصیت‌نامه، نوارهای سخنرانی، دست‌ نوشته‌ها و موارد معجزه گونه‌ای که در ارتباط با شهدا اتفاق افتاده‌است دیده می‌شود که برای نسل امروز بسیار جذاب و حیرت‌‌آور است.





مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٨٨٣٠۶٨٢٧
آدرس : خیابان طالقانی، نبش خیابان شهید موسوی (فرصت)