در یک حراجی بزرگ در ایرلند

نسخه‌های قدیمی و قیمتی کتاب «تام سایر» و مجموعه‌ی «وینی پو» حراج می‌شود

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/۱۴

در یک حراجی بزرگ در ایرلند، کتابی با امضای «جاناتان سوییفت» نویسنده «سفرهای گالیور» و دست‌نوشته‌ای از «شیموس هینی» به همراه بیش از ۸۰۰ اثر دیگر به حراج گذاشته می‌شود.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از «بلفاست تلگراف»، گنجینه‌ای از دست‌نوشته‌ها، نسخه‌های اولیه، ‌یادگاری‌ها،‌ شعرهای امضاشده و وسایل نویسندگان مشهور در ماه آینده‌ی میلادی در شهر دوبلین ایرلند حراج می‌شوند.

در این مجموعه کتابی از کتاب‌خانه‌ی‌ «جاناتان سوییفت» شاعر، هجونویس و مقاله‌نویس ایرلندی‌انگلیسی عرضه می‌شود که نام او در ابتدای آن نوشته شده است. ارزش این اثر که با مرکب به نام «جان سوییفت» امضا شده، بین ۱۰هزار تا ۱۵هزار یورو تخمین زده شده است.

یکی دیگر از مهم‌ترین اشیای این حراجی، نسخه‌ی دست‌نویسی از شعر «صندلی آرزو»ی «شیموس هینی» شاعر برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است که پیش‌بینی شده بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو خریداری شود. «شیموس هینی»، نمایشنامه‌نویس‌، مترجم و سخنران ایرلندی که بیش‌تر به خاطر شعرهای پست‌مدرن در دنیا شهرت داشت‌، طی سال‌های پربار عمرش مهم‌ترین جایزه‌های ادبی دنیا هم‌چون نوبل‌ ادبیات، «پن»، جایزه‌ی شعر «فوروارد»، جایزه‌ی شعر «گریفین» و جایزه‌ی «تی. اس. الیوت» را به خود اختصاص داد.

این حراجی برای علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان هم جذاب خواهد بود. یکی از اولین نسخه‌های رمان «تام سایر» نوشته‌ی «مارک تواین» که قدمت آن به سال ۱۸۹۴ میلادی برمی‌گردد و نسخه‌ی اول «باز هم وینی پو» با نام اصلی «The house at pooh corner» که در سال 1928 میلادی منتشر شده نیز در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود. کتاب «پو» یکی از داستان‌های مجموعه‌ی «وینی پو»، خرس بازیگوش و بامزه‌ی مشهور است که «ای.ای. میلن» به نگارش درآورده است.