از روز جمعه ٢۶ آذرماه و هم‌زمان با ولادت پیامبر مهربانی(ص)

«عمو پورنگ» به تلویزیون برمی‌گردد

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٢۴

پخش سری جدید برنامه‌ی «عمو پورنگ» با نام «محله‌ی گل و بلبل 2» از جمعه‌ی هفته‌ی جاری در شبکه‌ی دو آغاز می‌شود.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «مسلم آقاجان‌زاده» درباره‌ی تفاوت سری اول و دوم «محله‌ی گل و بلبل»‌ گفت: «شهرداری، حمایت مالی برنامه‌ی «محله گل و بلبل ۱» را برعهده داشت و برنامه‌ی سری قبل به فرهنگ‌سازی درباره‌ی مسائل شهرنشینی می‌پرداخت. اما حمایت سری جدید این برنامه، توسط شرکت دیگری انجام می‌گیرد که در حوزه‌ی کودک فعالیت می‌کند و تأکید این حامی مالی، بر موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای است.»

وی درباره‌ی تغییرات ایجاد شده در سری جدید این برنامه، گفت: «در این مجموعه، دکور ما تا حدی عوض شده و چهره‌های جدیدی به‌عنوان بازیگر در این سری با ما همکاری می‌کنند. «سارا خویینی‌ها» و «ملیکا شریفی‌نیا» از این بازیگران تازه هستند.»

هم‌چنین «داریوش فرضیایی» یا عموپورنگ، مجری ‌برنامه‌ی «محله‌ی گل و بلبل» اعلام کرد:‌ «خوشحال هستم که در این مجموعه‌ی جدید به موضوع فضای مجازی می‌پردازیم، چون والدین در این موضوع از بچه‌های خود عقب هستند و راه‌حلی نیز برای دغدغه‌ی خود ندارند. درواقع این برنامه،‌ بزرگ‌ترها را هدف قرار داده و من از نویسنده‌ی برنامه برای آموزش این مسائل تشکر می‌کنم.»

وی افزود: «من به‌عنوان یک مجری‌بازیگر هستم و آمدن چهره‌های جدید به‌عنوان بازیگر، لطمه‌ای به کار من وارد نمی‌کند. من از اصحاب رسانه می‌خواهم که در این مسیر ما را یاری کنند. اصحاب رسانه، باید بدانند هرکسی که کار کودک انجام می‌دهد، دغدغه‌ی کودکان را دارد و کسانی هم که حامی مالی برنامه‌ی ما هستند، هدف و دغدغه‌ی اصلی‌شان، کودکان و نوجوانان هستند.»

گفتنی است «احمد علی‌پور»، کارگردان سری جدید «محله‌ی گل و بلبل» درباره‌ی این برنامه گفت: «بهتر‌شدن، واژه‌ای است که مجموعه‌ی عموپورنگ در رأس کار خود قرار داده است. ما در «محله‌ی گل و بلبل ۱»، به وسعت بهتر‌شدن فکر می‌کردیم، اما در سری دوم به کیفیت برنامه توجه بیش‌تری داریم. ما در سری جدید چهره‌های جدیدی را اضافه کردیم که انتخاب این چهره‌ها با وسواس و دقت نظر زیادی همراه بود.»

«محمد علیپور»، نویسنده‌ی «محله‌ی گل و بلبل ۲» نیز در ادامه گفت: «امیدواریم بتوانیم دیدگاه مثبتی که مردم به برنامه‌ی ما داشتند را در سری جدید نیز حفظ کنیم. این برنامه در عید نوروز هم ویژه‌نامه‌ای ۱۵ قسمتی خواهد داشت.»

وی افزود: «من به‌عنوان نویسنده، از گروه کاری خود می‌خواهم، سرفصل‌هایی که به‌عنوان موضوع برنامه لازم می‌دانند را به من پیشنهاد کنند تا در قالب نمایشی کار کنم. در این مسیر، روان‌شناسان کودکان نیز همراه ما هستند و ما اتاق فکر گسترده‌ای داریم.»

گفتنی است مجموعه‌ی «محله‌ی گل و بلبل ۲»، از روز جمعه 26 آذرماه به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) پخش خواهد شد و این برنامه از این به بعد قرار است، روزهای سه‌شنبه تا جمعه‌ی هرهفته ساعت ۱۹ یا ۱۹:۳۰ به روی آنتن شبکه‌ی دوی سیما برود.