هم‌زمان با هفته‌ی ملی دیابت

دانش‌آموزان منطقه‌ی ۱٣ شهرداری تهران با بیماری دیابت آشنا می‌شوند

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٨/٢۴

هم‌زمان با فرارسیدن هفته‌ی ملی دیابت از ۲۲ تا ۲۸ آبان‌ماه، اداره‌ی سلامت شهرداری منطقه‌ی ۱۳ تهران، اقدام به غربالگری دیابت در سرای محلات، مدارس و مساجد این منطقه می‌کند.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «یاسر گریوانی»، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه‌ی 13 تهران، با بیان این‌که برنامه‌های هفته‌ی ملی دیابت، با شعار «چشم‌ها به دیابت» از ۲۲ لغایت ۲۸ آبان‌ماه در سطح محدوده اجرایی شده است، اعلام کرد: «غربالگری دیابت، شامل تست قندخون و ویزیت رایگان پزشکی در سطح محلات، مدارس و مساجد است.»

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح محلات افزود: «شهروندان با شرکت در این کارگاه‌ها و کلاس‌ها، با موضوعاتی هم‌چون دیابت در کودکان و دانش‌آموزان، دیابت و بیماری‌های مرتبط با آن، تغذیه‌ی سالم و کنترل دیابت، خودمراقبتی و پیش‌گیری از دیابت، تأثیر دیابت در بیماری‌های زنان، نقش رسانه در کنترل دیابت، آرامش روان و کاهش قندخون و... آشنا می‌شوند.»

به گفته‌ی گریوانی، همایش‌های «زندگی شیرین، بدون دیابت» و «چشم‌ها به سوی دیابت» با همکاری مرکز بهداشت و درمانگاه شرق، روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان‌ماه در مجتمع‌های کوثر و روح‌الله برگزار می‌شود.

معاون شهردار منطقه‌ی ۱3، تقدیر از دبیران محلی، منطقه‌ای و تقدیر از اعضای فعال کانون، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی (طب سنتی، تغذیه و...)، حضور در «حلقه‌ی بزرگ انسانی» افراد دارای دیابت، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده‌روی نمادین و شرکت در تور پیاده‌گردی تفریحی «سیری در تاریخ طهران قدیم» را از جمله برنامه‌های اداره‌ی سلامت در هفته‌ی ملی دیابت برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: «توزیع اقلام آموزشی در محلات، حضور در مدارس و آموزش دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به‌عنوان سفیران دیابت، ارسال پیامک با مضمون شعارهای دیابت، بیماری‌های غیرواگیر و نظام سلامت، از دیگر برنامه‌های این طرح است.»