کارتنک شارلوت

Charlotte's Web

گروه سنی : ۱۱ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٨٣

در سال ۲۰۰۰ مجله "پابلیشرز ویکلی"، "کارتنک شارلوت" را به عنوان پر فروشترین کتاب کودکان تا سال ۲۰۰۰ معرفی کرد. از این داستان فیلم و انیمیشن نیز ساخته شده است.

شرح کتاب

وقتی ویلبر به دنیا آمد یک خوک زردنبو و لاغر بود برای همین آقای ارابل صاحب او تصمیم گرفت او را سر به نیست کند چون یک چنین خوکی دردسر ساز است. اما فرن، دختر آقای ارابل با خواهش و البته گریه فراوان پدرش را راضی کرد که در تصمیمش تجدید نظر کند.

پدر هم مسئولیت نگهداری ویلبر را به عهده فرن گذاشت. فرن با ویلبر دوران خوبی را گذراند اما فقط برای مدتی کوتاه. ویلبر به سرعت بزرگ می شد و حالا دیگر خوک سرحال و چاقی شده بود که نگهداری از او خرج زیادی برای خانواده داشت و پدر به فکر فروش او افتاده بود و این برابر بود با خطر دوباره برای ویلبر. ویلبر در مزرعه ى عمو هومر با عنکبوتى به نام شارلوت آشنا مى‌شود.

حالا ویلبر چه کار باید بکند؟ اما ویلبر یک خوک خوش شانس است چون شارلوت عنکبوت دوستش است.

 شارلوت با بافتن واژه‌هایی روى تورهایش که ویلبر را با صفات عجیب و غریب توصیف مى‌کند، او را از مرگى که در انتظارش است، نجات مى‌دهد. ویلبر مردم را از کشتزارها و روستاهاى دور و نزدیک به تماشاى خود مى‌کشاند و سرانجام در مسابقه‌ای در بازار مکاره برنده مى‌شود. شارلوت، که نیرویش را با بافتن تورها از دست داده است، پس از آنکه کودکان زیادى به دنیا مى‌آورد، مى‌میرد.


مشخصات کتاب
ناشر : انتشارات علمی و فرهنگی
مترجم : مهشید امیرشاهی
تیراژ : ۵٠٠ صفحه
قطع : رقعی
تعداد صفحات : ۱٧۶
نوبت چاپ : سوم
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨٩۶۴۴۴۵۵٧٣۵
دیویی : ٨٩۱
٧٣۴۴/
مدت زمان اثر :