خرگوشی که نمی خواست بخوابد

نویسنده : لیلیان ادوال
گروه سنی : ٠ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٨۵

پدر بدون این كه سرش را برگرداند با مهربانی گفت: "وقت اش رسیده است كه بروی توی رختخواب". خرگوش كوچولو به خودش گفت: "این كه درست نیست من تازه بازی را شروع كرده ام، می توانم یك كم دیگر بیدار بمانم؟".

این ها گفتگو های آشنایی هستند كه این بار میان خرگوش كوچولو و پدر و مادرش رُخ می دهند. خرگوش كوچولو از صبح كارهای زیادی كرده ولی هنوز خسته نیست و می خواهد بازی كند، هر چند كه پدر و مادر خسته هستند و خواهر كوچكش به سختی به خواب رفته است. خرگوش كوچولو اما هنوز خسته نیست و می خواهد بازی كند. او باعث می شود خواهرش از خواب بپرد و پدر و مادر عصبانی شوند. در نهایت زمانی كه از دست پدر كه می خواهد او را به اتاقش بفرستد به پشت مبل فرار می كند، همان جا خوابش می برد و نشان می دهد كه در واقع خیلی هم خسته بوده است.

داستان كتاب ساده و زیباست و بی گمان موضوعی است آشنا برای تمامی پدر و مادرانی كه سعی در خوابانیدن كودكان خود دارند تا ساعات پایانی شب را كمی آسوده باشند و به كارهای خود برسند و بچه هایی كه نمی خواهند زود بخوابند.

این اثر از مجموعه كتاب های تصویری است كه تصاویر در آن، متن را به خوبی دنبال كرده و توضیح می دهند، تصاویر ساده ای كه دارای حركت هستند و طنزی ظریف در آن ها دیده می شود.

مشخصات کتاب
زبان ترجمه : فارسی
قطع : رحلی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ٣٢
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : نرم