آقای روباه شگفت‌انگیز

Fantastic Mr. Fox

نویسنده : رولد دال
گروه سنی : ٩ تا ۱۵ سال
سال انتشار : ۱٣٩۶

آقای روباه، برای تامین غذای خانوادهٔ خود از سه مزرعه دار به نام های بوگیس، بونس و بین غذا می دزد.آنها سعی به دستگیری او می کنند و تا حدودی هم در کار خود موفق هستند چون آقای روباه و خانواده‌اش تا مدتی غذا نمی‌خورند!...

شرح کتاب

 آقای روباه شگفت‌انگیز، تصمیم دارد تا حسابی حال سه تا مزرعه‌دار بدجنس منطقه را جا بیاورد. او مثل رابین هود، وقت و بی‌وقت به مزرعه‌ی آنها حمله می‌کند و یکی از مرغ‌ها یا اردک‌هایشان را کش می‌رود. آن‌ها می‌دانند دزد کیست، برای همین هم سه مزرعه‌دار یعنی بوگیس چاقالو، بانس خپلو و بین لاغرو با هم دست به یکی می‌کنند و آقای روباه و خانواده‌اش را توی لانه‌شان گیر می‌اندازند.

ولی آن‌ها حواس‌شان نیست که آقای روباه به این آسانی دم به تله نمی‌دهد …

بخشی از اثر:

پایین دره، سه مزرعه بود. صاحبان مزرعه‌ها، آدم‌هایی موفق و پولدار، ولی بد و مزخرف بودند. شاید شما هم توی زندگی به آدم‌هایی به بدجنسی و مزخرفی این سه نفر برخورده باشید. اسم‌های آن‌ها مزرعه‌دار بوگیس، مزرعه‌دار بانس و مزرعه‌دار بین بود.
بوگیس چاقالو مرغ پرورش می‌داد و چند هزار تا مرغ داشت. او تا دل‌تان بخواهد چاق بود. چون هر روز برای صبحانه و ناهار و شام، سه تا مرغ پخته‌ی غرق سس شیرین می‌خورد.
بانس خپلو اردک و غاز پرورش می‌داد و چند هزار تا اردک و غاز داشت. او خپل و شکم‌گنده بود. قدش به قدری کوتاه بود که اگر توی قسمت کم‌عمق استخر می‌ایستاد، آب تا بالای چانه‌اش می‌آمد.
غذایش پیراشکی و جگر داغ بود. او جگرها را له می‌کرد و به شکل پوره‌ی حال به هم‌زنی درمی‌آورد و بعد آن را توی پیراشکی‌ها می‌چپاند. خوردن این غذا باعث می‌شد دل درد بگیرد و در نتیجه بداخلاق شود ...

مشخصات کتاب
ناشر : افق
تیراژ : ٢٠٠٠ صفحه
قطع : رقعی
تعداد صفحات : ۱٢٣٨
نوبت چاپ : دهم
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨٩۶۴٣۶٩۵٩۱٠
دیویی : ٩۱۴
٨٢٣/
مدت زمان اثر :