فرهنگسرای اندیشه

استان : تهران
شهرستان : تهران

این فرهنگسرا با مساحتی بالغ بر 3000 متر مربع شامل واحدهای مختلف از جمله نگارخانه، مرکز آموزش، کتابخانه شبانه‌روزی، کتابکده، مدرسه اینترنت، سالن آمفی‌تئاتر، سالن‌های فرعی، نمازخانه، رستوران و واحد کانون‌ها می‌باشد.

شرح بانک های اطلاعاتی

فرهنگسرای اندیشه در سال 1372 به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ وهنر اصیل ایرانی و گسترش هر چه بیشتر معارف و فرهنگ اسلامی افتتاح شد. در خرداد ماه سال 1380 در راستای تحقق هویت بخشی فرهنگسراها، به فرهنگسرای مدرسه تغییر نام داد.
این فرهنگسرا با مساحتی بالغ بر 3000 متر مربع شامل واحدهای مختلف از جمله نگارخانه، مرکز آموزش، کتابخانه شبانه‌روزی، کتابکده، مدرسه اینترنت، سالن آمفی‌تئاتر، سالن‌های فرعی، نمازخانه، رستوران (سفره‌خانه) و واحد کانون‌ها می‌باشد. با داشتن 5 گالری همه روزه شاهد بر1ایی نمایشگاه‌هایی از آثار هنری اساتید هنرمندان در زمینه نقاشی، طراحی، خوشنویسی، عکس، کاریکاتور، هنرهای تزئینی، صنایع دستی و... می‌باشد. بعلاوه برگزاری جشنواره‌های هنری از برنامه‌های اصلی این واحد است.

مرکز آموزش که مسئولتی برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوع در رشته‌های گوناگون فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، علمی و هنری و دوره‌های ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را بر عهده دارد در مساحت تقریبی 750 متر مربع تاسیس گردیده است. کتابخانه از نوع درجه یک است که با استفاده از روش دیویی رده‌بندی شده و با سیستم مخزن بسته اداره مِی‌شود. با استفاده از امکانات مجهز رایانه‌ای ضمن ارائه خدمات اینترنتی دوره‌های آموزشی ذیل را جهت علاقه‌مندان به کسب مهارت‌های اینترنتی برگزار می‌کند. 1- کاربری اینترنت 2- طراحی صفحات وب (مقدماتی و پیشرفته)

سالن‌ همایش‌های این فرهنگسرا با ظرفیتی بالغ بر 120 نفر، برگزار کننده گفتمان‌های آزاد، همایش‌ها، جشنواره‌ها، سمینارها بزرگداشت‌ها، نمایش‌ها، کنسرت‌های موسیقی، سخنرانی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری می‌باشد و در این راستا از اساتید، اندیشمندان، صاحبنظران، هنرمندان و کارشناسان رشته‌های مختلف دعوت به عمل میآورد. رستوران و سفره‌خانه اندیشه عیاران همه‌روزه با انواع غذاهای ایرانی و فرهنگی همراه با چای و کافی شاپ آماده پذیرایی از شهروندان عزیز می‌باشد.

      

کتابخانه : 

از سال 1374 به همت شهرداری منطقه 7 فعالیت کتابخانه بصورت شبانه روزی آغاز گردید، مساحت کتابخانه 1100 مترمربع و دارای دو طبقه می‌باشد. سالن‌های مطالعه مجزای خواهران و برادران بصورت شبانه‌روزی قابل استفاده می باشد. این کتابخانه از نوع درجه دو است و به روش دیویی رده بندی شده است و با سیستم مخزن بسته اداره می‌شود.

بخش های کتابخانه شامل:

بخش مخزن: با 47709 جلد کتاب و جستجوی اطلاعات برای اعضاء بصورت دستی و با رایانه می‌باشد. کلیه کتابهای کتابخانه در تمام رده‌های موضوعی موجود می‌باشد.

بخش مرجع‌: با 4600 جلد کتاب بصورت مجزا در کلیه رده‌های موضوعی وجود دارد و همچنین دارای CD های متنوع علمی، پژوهشی، ادبی، آموزشی و ... و نمایه می‌باشد. تعداد لوح های فشرده موجود 400 عدد می‌باشد.

بخش نشریات: شامل 15 عنوان روزنامه و 160 مجله خریداری و اهدا شده، می‌باشد.

بخش کودک: 3600 جلد کتاب

بخش خدمات فنی: کلیه فعالیت‌های تهیه و سفارش و آماده سازی، فهرست نویسی، خدمات تخصصی کتابداری در این بخش انجام می‌گیرد و کلیه کتاب‌های موجود در کتابخانه شبانه‌روزی اندیشه فهرست نویسی شده است. 

نگارخانه : 

نگارخانه اندیشه در سال 1372 همزمان با آغاز فعالیت فرهنگسرا در مساحت 200 متر مربع شروع به کار کرد. این نگارخانه متشکل از 5 سالن با ظرفیت نصب 100 اثر هنری می باشد.

واحد آموزش :

واحد آموزش فرهنگ‌سرای اندیشه در سال 1372 در متراژ 200 متر مربع تاسیس شد. این مرکز با هدف به کارگیری روشهای جدید آموزشی و رسیدن به استانداردهای لازم  با دارا بودن  کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف فعالیت می نماید.




مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٨٨٧۶۶٠٣٠
فاکس : ٠٢۱٨٨٧۶۵۵٠٩
پست الکترونیک : info@farhangsara.ir
وب سایت : WWW.fandisheh.ir
آدرس : تهران ، خیابان شریعتی ، تقاطع خیابان شهید قندی ، روبروی باشگاه پیام ، بوستان هلال احمر