به گفته‌ی دبیرخانه‌ی جایزه‌ی سپیدار

جشن پایانی دومین دوره‌ی جایزه‌ی «سپیدار» در روز ملی هوای پاک برگزار خواهد شد

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/۱۵

مرحله‌ی اول داوری دومین دوره‌ی جایزه‌ی «سپیدار» به پایان رسیده و اختتامیه‌ی این جایزه، ۲۹ دی‌ماه و هم‌زمان با روز ملی هوای پاک برگزار می‌شود.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بر اساس خبر رسیده از دبیرخانه‌ی جایزه‌ی سپیدار، با پایان مهلت ارسال آثار به جایزه‌ی سپیدار در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه، در مجموع ۴3۷ اثر از بزرگ‌سالان (۱۶۱ شعر و ۲۷۶ داستان) و حدود ۱۰۰۰ اثر از کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف شعر، داستان، نقاشی، روزنامه‌دیواری، عکس، فیلم کوتاه، گزارش، گفت‌و‌گو، بازی و اپلیکیشن به دبیرخانه‌ی جایزه‌ رسیده و مورد داوری قرار گرفته است.

داوری‌های مرحله‌ی اول در بخش شعر و داستان بزرگ‌سال و شعر، داستان، نقد و معرفی کتاب، عکس، فیلم کوتاه، گزارش، گفت‌و‌گو، بازی و اپلیکیشن کودک و نوجوان نیز به پایان رسیده است.

در این مرحله با تفکیک استانی آثار کودکان و نوجوانان، بیش‌ترین آثار به‌ترتیب از استان‌های تهران، ایلام، اصفهان، مرکزی و مازندران بوده است. هم‌چنین در این دوره آثار ارسال‌شده توسط کودکان و نوجوانان به نسبت دوره‌های قبل از تنوع بیش‌تری برخوردار بوده و کارهایی در قالب روزنامه‌دیواری، اپلیکیشن و... به دبیرخانه ارسال شده است.

آثار شعر و داستانی که مورد داوری قرار می‌گیرد، آثار چاپ‌نشده‌ی نویسندگان و شاعران حوزه‌ی کودک و نوجوان است که در صورت برگزیده‌شدن، توسط «کتاب‌های نردبان» وابسته به انتشارات فنی ایران منتشر خواهند شد.

گفتنی است مراسم پایانی جایزه‌ی ادبی‌ و محیط‌زیستی «سپیدار»، امسال برای دومین سال متوالی در ۲۹ دی‌ماه و هم‌زمان با روز ملی هوای پاک برگزار خواهد شد.