دبستان پسرانه غیردولتی بوستان دانش (شوکا)

دسته : مدارس
استان : تهران
شهرستان : تهران

تلاش ما در شوكا فراهم آوردن محيطي امن و توام با آرامش براي دانش آموزان و خانواده هاست . فضايي دلپذير كه مورد پسند دانش آموزان بوده ، آن را به راستي ، خانه دوم خود بدانند و با مدرسه مانوس و همراه باشند .

شرح بانک های اطلاعاتی

اهداف و راهبردها :

الف) اهداف ياددهي :

*به كارگيري روش ها و الگوهاي معتبر و استاندارد.

*تكيه بر پژوهش محوري

*مشاركت دانش آموزان در فرآيند ياددهي و يادگيري

*تاكيد و توجه به محيط زيست و حفظ صيانت از منابع و امكانات درراستاي توسعه ي پايداري

*رشد اعتماد به نفس ، خودباوري ، تلاش و همكاري

ب)اهداف يادگيري :

*شوق و علاقه به يادگيري

*انس با مطالعه و تحقيق و پژوهش

*بروز انديشه ، خلاقيت و نوآوري

*گروه گرايي و جمع پذيري

*كسب مهارت و توانايي هاي اجتماعي

*ارتقا سطح ، علمي فني و مهارتي

ج) اهداف تربيتي و اخلاقي :

*تقويت ايمان ، تقوا و تعهد دروني

*پايبندي به ارزش ها و موازين

* آراستگي به خصلت ها و صفات نيك انساني

*احترام و توجه به كرامت و فضيلت انساني (فردي و اجتماعي )


1) امكانات آموزشي : 

شوكا مدرسه اي هوشمند است . مجهز بودن كلاس هاي درس به تخته هاي هوشمند ، تسلط كادر آموزشي به فناوري IT و نرم افزارهاي پيشرفته و فراگيري چگونگي استفاده از ابزار آموزشي و آزمايشگاهي به همراه كاربرد سايت در فعاليت هاي فردي و گروهي يادگيري از جمله مواردي است كه در آموزش مورد استفاده قرار مي گيرد.

2) ورزش و تذبيت بدني : 

به منظور رشد و پرورش مهارت هاي حركتي و يادگيري و تمرين بازي ها و ورزش ها ، ساعت ورزش مدرسه در باشگاه ورزشي تحت نظر مربي ورزش برگزار مي گردد. در اين ساعت علاوه بر برنامه ي ورزش رسمي ، آموزش تخصصي نيز انجام مي پذيرد.

3)تغذيه : 

اهميت نظارت بر تغذيه صحيح دانش آموزان و كنترل مواد غذايي دريافتي روزانه به سازماندهي دو نوبت برنامه ي تغذيه اي در مدرسه منجر شده است . اين دو نوبت شامل برنامه تغذيه ي نيمروز (صبحانه) و ناهار مي باشد كه طي آن ها اغذيه سالم و بهداشتي با استفاده از مواد اوليه ي كاملا تازه و مرغوب در آشپزخانه ي مدرسه طبخ و آماده گرديده ، به دانش آموزان ارايه مي گردد.

4) دفاتر و نوشت افزار : 

با هدف پرهيز از مصرف گرايي و رواج الگوهاي رفتاري و گاه مغاير با ارزش ها و شئونات فرهنگي ، دفاتر دبستان پسرانه شوكا ، با جلد و مشخصه ي مدرسه به چاپ رسيده ، بدون دريافت هرينه ي اضافي در اختيار دانش آموزان قرار داده مي شود.

نوشت افزار اوليه نيز از طريق مدرسه تهيه شده ، همراه با دفاتر در ابتداي سال تحصيلي ارائه مي گردد.

5) بهداشت ،سلامت و ايمني : 

علاوه بر آموزش هاي مستمر و مداوم بهداشت و سلامت كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم (از طريق نصب پوسترها، تراكت ها و سايت) ارائه مي شود ، معاينه ي مرتب دانش آموزان توسط پزشكان عمومي ، داندانپزشك ،چشم و شنوايي دربرنامه ي ساليانه مدرسه گنجانده شده است نتيجه ي اين معاينات ضمن درج در پرونده دانش آموز ، به طور مكتوب به خانواده ها اعلام مي شود.

6) اردوها و بازديدهاي علمي : 

براي هر پايه تحصيلي ، برنامه هاي اردويي پيش بيني شده است كه متناسب با مناسبت ها و منطبق با مواد آموزشي و پرورشي در هر پايه برگزار مي گردد . در اين اردوها كه بدون دريافت هزينه ي افزوده مي باشد ، علاوه بر جنبه ي تفريح و سرگرمي ، يادگيري و كسب مهارت هاي اصلي مشاهده، تحليل و تفسير دريافت ها ، گزارش نويسي و طرح سوال و پاسخ منطقي گنجانده مي شود.











مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٢۶۴۵٨٧۱۶
٠٢۱٢۶۴۵٨۴٧۵
پست الکترونیک : shooka.boys@gmail.com
وب سایت : http://shooka.sch.ir/SSchool
آدرس : شریعتی، بعد از کوچه داد، نرسیده به خیابان سهیل، جنب دبستان شهید بهشتی