مجتمع آموزشی دخترانه شهید مهدوی (دوره دوم)

دسته : مدارس
استان : تهران
شهرستان : تهران

مجتمع آموزشی دخترانه شهید مهدوی شامل فضای آموزشی، مجموعه ورزشی، خانه فرهنگ و هنر، کتابخانه مرکزی مجتمع، گالری و آمفی تئاتر، آزمایشگاه‌ها، اردوگاه، سایت کامپیوتر، انتشارات، انجمن های دانش آموزی، جوانه های سبز، فعالیت های محیط زیستی و خانه سلامت می باشد .

شرح بانک های اطلاعاتی

دبیرستان شهید مهدوی در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار نمود. دانش آموزان این مقطع در دو رشته تحصیلی ریاضی و تجربی با مجموعه‌ای از مجرب‌ترین دبیران مشغول تحصیل هستند.

دانش‌آموزان دبیرستان «ثمره‌های سبز» یک فرآیند آموزشی، پرورشی، علمی و معنوی هستند. فرآیندی پویا که طی گذر از سال‌های پیش‌دبستان تا دبیرستان آنها را مستقل،اندیشمند و اجتماعی تربیت نموده است و با بیان علمی قوی آماده شده‌اند تا در دبیرستان، با چالش‌های علمی اساسی‌تر و آماده‌سازی برای ورود به دانشگاه رویارو شوند.فرآیندهای پرورش معنوی، اخلاقی و ارتباطات صحیح در دبیرستان ادامه می‎یابد. برنامه های علمی، فرهنگی، فعالیت‎های تحقیقی،مسابقات دوستانه دانش‎آموزی از جمله این برنامه‎هاست. ضمن آن که با شرکت در کلاس‎ها و کارگاه های پژوهشی آمادگی چالش‎های علمی را از طریق تفکر علمی می‎آموزند و به اراده‎ای راسخ دست می‎یابند.دانش‌آموزان دبیرستان شهید مهدوی هر ساله در مسابقات و المپیادهای علمی، آزمایشگاهی، جشنواره خوارزمی، ربوکاپ و سایر مسابقات علمی، ورزشی و هنری به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا می‌کنند.

آزمایشگاه زیست دبیرستان

در آزمایشگاه زیست‌شناسی انواع مولاژهای مربوط به دستگاه‌های فیزیولوژیک بدن مثل سلول‌ها(گیاهی و جانوری)، اندام‌های مختلف و جنین RNA,DNA با کیفیت عالی در اختیار دانش‌آموزان بوده و به عنوان راهنمای کمک درسی هنگام تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرد. میکروسکوپ‌های موجود شامل (یک چشمی و دو چشمی) با قدرت بالا و کوپ‌های مختلف که شامل اقسام نمونه‌های لام آماده از سلول‌ها و بافت‌های جانوری و گیاهی است.کیف‌های تشریح و لوازم کامل تشریح نیز برای تمامی بخش‌های کتاب و مباحث فیزیولوژی اندام‌ها جهت تشریح اندام‌های مغز، قلب، ریه،کبد، کلیه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از اقسام پوسترهای رنگی آموزشی (به صورت پارچه‌ای و پلاستیکی) برای آموزش هر چه بهتر بخش‌های مختلف بافت‌ها و اندام‌ها، ابزار و وسائل لازم برای آزمایش‌های مدل‌سازی در موضوعات مختلف علوم زیستی مهیاست و انواع محلول‌های معرف، محلول‌های رنگ‌آمیزی نظیر بلودومتیلن، فوشین،کریستال ویوله، سافرانین، مالاشیت گرین، لوگل و رنگ آمیزی‌های تخصصی نظیرگیمسا.کیت‌های آنتی‌کور مخصوص تعیین گروه‌های خونی که با رعایت شرائط کاملا استریل جهت آزمایش تعیین گروه‌های خونی و Rh خون استفاده می‌شود. آموزش در آزمایشگاه زیست‌شناسی علاوه‌بر انجام آزمایش‌های عملی از طریق نمایش فیلم، پخش اسلاید و CDهای آموزشی Power point  ترانما و استفاده از سایت‌های اینترنتی انجام می‌شود. برایاین منظور کامپیوتر، ویدئو، تلویزیون، دستگاه اسلاید، اپک و ویدئو پروژکتور موجود است.

مجموعه ورزشی  

 ۱- سالن ورزشی چند منظوره مجتمع : 

سازه بتونی به مساحت بیش از ۷۰۰ مترمربع با کف سازی استاندارد مجهز به پارکت چوب ساج روسی و سی سانتیمتر شیرازه بندی چوب زیر پارکتها که مانع از انتقال ضربه و فشار به مچ پا زانو و کمر دانش آموزان می گردد و صفحات رشد دانش آموزان در اثر ورزش کردن تحت فشار وضربه قرار نمی گیرد. رشته های تنیس، ژیمناستیک، والیبال، بسکتبال، تکواندو و بدمینتون در سالن برگزار می گردد.

الف) مسابقات بسکتبال شهر تهران:

تیم مینی بسکتبال مقطع ابتدایی شهید مهدوی در مسابقات آموزشگاهها در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ با کسب پیروزی مقابل تمامی حریفان موفق به کسب مقام اول این مسابقات گردید.

ب ) مسابقات منطقه یک :

تیم مینی بستکبال مقطع ابتدایی شهید مهدوی در مسابقات آموزشگاههای منطقه یک در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ با کسب پیروزی مقابل تمامی حریفان موفق به کسب مقام اول این مسابقات گردید.

تیم بسکتبال راهنمایی شهید مهدوی در مسابقات آموزشگاههای منطقه یک در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ با کسب پیروزی مقابل تمامی حریفان موفق به کسب مقام اول این مسابقات گردید.

تیم بسکتبال مقطع دبیرستان شهید مهدوی در مسابقات آموزشگاههای منطقه یک در سال تحصیلی جاری موفق به کسب مقام دوم این مساباقت گردید.

تیم شطرنج دبستان شهید دبستان در مسابقات آموزشگاههای منطقه یک در سال تحصیلی جاری موفق به کسب مقام دوم تیمی در این رقابتها گردید.

۲ -استخر شنای سرپوشیده :

سازه بتوانی با مساحت بیش از ۲۰۰ مترمربع  در ابعاد ۱۶*۱۰ متر مجهز به سیستم تصفیه ازن یکی از معدود استخرهای تهران است که تنها به دانش آموزان مجتمع آموزشی شهید مهدوی اختصاص دارد و به لحاظ بهداشتی یکی از بهترین ها است.

کسب مقام سوم تیمی درمسابقات شنای شهر تهران مقطع ابتدایی

کسب هفت مقام  در مسابقات شنای آموزشگاههای منطقه یک

در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ نوزده نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی موفق به اخذ گواهی کمربند از فدراسیون تکواندو گردیدند.

گالری و آمفی تئاتر  

گالری (نمایشگاه کارهای هنری) و آمفی تئاتر(تالار آریو)

گالری مجتمع آموزشی شهید مهدوی جلوه گاهی است از تبلور فرهنگ بومی ایران و آخرین های هنر معماری روز.این گالری مساحتی برابر ۱۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده و به منظور نمایش گذاردن دست آوردهای هنری دانش آموزان و سایر همسفران مجتمع و آشنا شدن دانش آموزان با هنرمندان بر پا شده است.از ویژگی های این گالری گنبد آن است به ارتفاع ۹ متر که با گچ بری سایه ای از هنر معماری و تزئین کاری ایران کهن را به یاد اورده است.

در انتها ساختمان گالری سالن نمایش مجتمع قرار دارد که گنجایش بیش از ۴۰۰ نفر شرکت کننده را دارد.

کتابخانه ها  

کتابخانه مرکزی مجتمع:
کتابخانه مرکزی مجتمع آموزشی شهید مهدوی  دارای بیش از ۵۶۳۷  عنوان کتابدر موضوعات مذهبی، علمی، ادبی، تاریخی، داستان، روانشناسی و … می باشدکه به صورت دیویی طبقه بندی شده است. بخش سمعی و بصری با مجموعه  CD  گسترده ای از فیلم­های کمک آموزشی در موضوعات مختلف علوم و مرتبط با دروس دانش آموزان جهت ارائه خدمات فعالیت دارد.
 
در بخش نشریات مجموعه کامل مجلات رشد آموزشی دروس، نشریات علمی ،فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر بخش ها فعال است. کتابخانه از ساعت ۷ الی ۳ بعد از ظهر برای دانش آموزان دایر می باشد. هر دانش آموز می­تواند ۲ کتاب به مدت ۱۰ روز به امانت ببردو مدت زمان فوق قابل تمدید است. دانش آموزان می توانند از طریق سیستم نرم افزاری کتابخانه به کتابهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، همچنین از طریق اینترنت در سایتهای  پژوهشی به مطالعه می پردازند. به منظور تقویت فرهنگ کتابخوانی و تشویق دانش آموزان به استفاده از منابع ارزشمند موجود در کتابخانه ، همه ساله دانش آموزان فعال و کتاب خوان مورد تقدیر قرار می گیرند و امتیازاتی برایشان در نظر گرفته می شود.

خانه فرهنگ و هنر

آزمایشگاه‌ها:

 آزمایشگاه‎های مجتمع شهید مهدوی با شرایط استاندارد فعالیت می‎کند. بخش‎های آزمایشگاهی به تفکیک درس‎های فیزیک، شیمی و زیست در مکان‎های جداگانه سازماندهی شده است.فضای داخلی آزمایشگاه‌ها طوری طراحی شده که به راحتی پذیرای حدود ۳۵ دانش آموز باشند.

آزمایشگاه زیست دبیرستان

در آزمایشگاه زیست‌شناسی انواع مولاژهای مربوط به دستگاه‌های فیزیولوژیک بدن مثل سلول‌ها)گیاهی و جانوری)، اندام‌های مختلف و جنین RNA,DNA با کیفیت عالی در اختیار دانش‌آموزان بوده و به عنوان راهنمای کمک درسی هنگام تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرد. میکروسکوپ‌های موجود شامل (یک چشمی و دو چشمی) با قدرت بالا و کوپ‌های مختلف که شامل اقسام نمونه‌های لام آماده از سلول‌ها و بافت‌های جانوری و گیاهی است.کیف‌های تشریح و لوازم کامل تشریح نیز برای تمامی بخش‌های کتاب و مباحث فیزیولوژی اندام‌ها جهت تشریح اندام‌های مغز، قلب، ریه،کبد، کلیه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از اقسام پوسترهای رنگی آموزشی (به صورت پارچه‌ای و پلاستیکی) برای آموزش هر چه بهتر بخش‌های مختلف بافت‌ها و اندام‌ها، ابزار و وسائل لازم برای آزمایش‌های مدل‌سازی در موضوعات مختلف علوم زیستی مهیاست و انواع محلول‌های معرف، محلول‌های رنگ‌آمیزی نظیر بلودومتیلن، فوشین،کریستال ویوله، سافرانین، مالاشیت گرین، لوگل و رنگ آمیزی‌های تخصصی نظیرگیمسا.کیت‌های آنتی‌کور مخصوص تعیین گروه‌های خونی که با رعایت شرائط کاملا استریل جهت آزمایش تعیین گروه‌های خونی و Rh خون استفاده می‌شود. آموزش در آزمایشگاه زیست‌شناسی علاوه‌بر انجام آزمایش‌های عملی از طریق نمایش فیلم، پخش اسلاید و CDهای آموزشی Power point  ترانما و استفاده از سایت‌های اینترنتی انجام می‌شود. برایاین منظور کامپیوتر، ویدئو، تلویزیون، دستگاه اسلاید، اپک و ویدئو پروژکتور موجود است.

آزمایشگاه شیمی دبیرستان

تجهیزات آزمایشگاه شیمی در حال حاضر جوابگوی تمامی آزمایش‌های کتاب و تا حدودی آزمایش‌های کتاب نظام قدیم و خارج از کتاب در حد کتاب‌های سال اول و دوم دانشگاه است. مواد آزمایشگاه شیمی شامل دو بخش معدنی و آلی است، در حالیکه آزمایش‌های آلی از کتاب شیمی دبیرستان حذف شده است ولی به عنوان آزمایش‌های خارج از کتب دبیرستانی در زیر هود آزمایشگاه برای دانش‌آموزان انجام می‌شود. دانش‌آموزان مراحل مختلف آزمایش‌ها را از قبیل تحویل وسائل، انجام آزمایش، شستن و تمیز کردن میز کار و وسائل، نوشتن گزارش آزمایش و تحویل وسائل به مربی را در این آزمایشگاه انجام می‌دهند. آموزش در آزمایشگاه‌ها علاوه‌بر انجام آزمایش عملی از طریق فیلم‌ها وCd های آموزشی، اسلاید و ترانما نیز انجام می‌شود.دانش‌آموزان می‌توانند جهت تحقیق و پژوهش از امکانات سایت و اینترنت نیز استفاده کنند.

آزمایشگاه فیزیک دبیرستان

دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم دبیرستان هفته‌ای یک ساعت در آزمایشگاه فیزیک حضور دارند و درس‌های تئوری آموخته شده خود را به صورت عملی و در قالب آزمایش مشاهده می‌کنند. این آزمایش‌ها شامل گرما، نور، الکتریسیته ساکن ، الکتریسیته جاری، مغناطیس و الکترومغناطیس هستند و دانش‌آموزان گزارش و نتایج این آزمای‌ ها را به صورت کتبی در جزوات خود ثبت می‌کنند.دانش‌آموزان در ساعات آزمایشگاه، آزمایش‌های جدید طراحی می‌کنند و بعد از امتحان در کلاس برای دوستان خودانجام می‌دهند. علاوه‌بر کارهای مربوط به دروس، کارهای عملی فوق برنامه انجام می‌شود که شامل آشنایی با الکترونیک و مدارات الکترونیکی است. دانش‌آموزان در این ساعات می‌آموزند که مدارهای الکترونیکی طراحی شده را ببندند و ایده ‌های خود را اعمال کنند. همچنین دانش‌آموزان علاقمند به تحقیق در ساعات غیر کلاسی می‌توانند روی پروژه‌های عملی خود در فضای آزمایشگاه فعالیت و تحقیق انجام دهند و آنها را به نتایجی برسانند. دانش‌آموزان طبق علائق خود به گروه‌های مختلف تحقیقاتی تقسیم شده‌اند و تحت نظر مسئولین و دبیران مربوطه شروع به انجام فعالیت‌های فیزیکی می‌کنند.

گروه نجوم: درحال راه‌اندازی اتاق نجوم به همراه آسمان نما است. هدف از این کار ارائه فیلم، اسلاید،اطلاعات و اخبار جدید نجوم است که در ساعات مشخص شده‌ای ارائه می‌شود.

گروه هوا فضا:این گروه تحت نظر دانشکده مهندسی هوا فضا دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حال فعالیت است.

اردوگاه:

اردوگاه علمی، آموزشی شهید مهدوی در زمینی به مساحت بیست هزار مترمربع در شمال مجتمع آموزشی شهید مهدوی واقع شده است.

این اردوگاه در دامنه کوه و مشرف به شمال شهر تهران می باشد و دارای حداقل ۱۰۰۰ اصله درخت است.

- در مطالعات ابتدایی طرح و با توجه به ویژگی مکان احداث طرح ( به لحاظ دسترسی و اجرا ) ضرورتها و پیش نیازهایی جهت بوجود آوردن شرایط آموزشی در کارگاههای علمی و میدانی مختلف در کلیه مقاطع تحصیلی و به صورت اردوهای یک روزه با بهره وری مطلوب از حداکثر شرایط، در دستور کار قرار گرفت.

ویژگی های طرح

* قابل دسترس بودن و از لحاظ مکانی نزدیک بودن به مجتمع آموزشی شهید مهدوی

* عدم جابجایی دانش آموزان از مدرسه به مکان دیگر جهت برپایی اردوهای علمی

* بهره وری دانش آموزان از امکانات تخصصی مجتمع آموزشی شهید مهدوی

* بهره گیری از هوای مطلوب ارتفاعات جنوبی البرز

* بوجود آوردن شرایط آموزشی علمی – میدانی و کارگاهی

* انجام بازیهای میدانی- کارهای گروهی دانش آموزان

* بالارفتن سطح نشاط و روحیه دانش آموزان

مکانهای در نظر گرفته شده در طرح

۱- پیش فضای ورودی :

این فضا به منظور مشخص شدن ، ابتدا محوطه اردوگاه و تفکیک پیش فضای ورودی به اردوگاه می باشد.

۲- پیست آزاد در ابتدا اردوگاه به طول ۵۰ متر و عرض ۵/۵ متر جهت برگزاری مسابقات دو میدانی و یا صرف انرژی اولیه دانش آموزان حاصل از ورودی به اردوگاه می باشد.

۳- محل آلاچیق های چند منظوره :

این محل به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر با احداث آلاچیق های مجزا جهت استقرار دانش آموزان در شرایط آموزشی میدانی تعبیه شده است.

۴- آمفی تئاتر رو باز :

این آمفی تئاتر با قطر ۱۴ متر ، ۳ متر پایین تر از سطح زمین احداث گردید که امکان برگزاری همایشها و نمایشها در فضای آزاد را دارا می باشد.

۵- زمین بازی چند منظوره شماره ۱  :

این زمین بازی روباز استاندارد لازم به لحاظ ابعاد جهت انجام بازیهای توپی را دارا می باشد.

۶- زمین بازی شماره ۲  :

این زمین بازی قابلیت انجام بازی های میدانی در سطح مسابقات دانش آموزی را به راحتی دارا می باشد.

۷- جهت نشاط هرچه بیشتر دانش آموزان در محیطی شاد و مفرح احداث سرانه فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

سایت کامپیوتر  

تجهیزات رایانه‌ای و فن آوری اطلاعات در مجتمع آموزشی شهید مهدوی

دنیای امروز را دنیای ارتباطات نامیده­اند. توسعه روزافزون رایانه به منظور شناخت، گردآوری، سازماندهی و پردازش، اشاعه و انتقال اطلاعات از ابزارهای برجسته مدیریت آموزشی در عصر حاضر است. مجتمع آموزشی شهید مهدوی با تکیه بر ضرورت گسترش فرهنگ IT و تأکید بر اینکه مدیران باید با بهره‌گیری از تکنولوژی ارتباطات مدیریت نیروی انسانی را با قدرت کامل در دست گیرند و معلمان و دانش‎آموزان با آموزش و استفاده از فن‎آوری اطلاعات به دانش روز مجهز شوند، سایت کامپیوتر مجتمع را راه‌اندازی و امکان استفاده کلیه دانش آموزان، معلمان، دبیران و همکاران را به طور تمام وقت فراهم نموده است.

از ویژگی‌های آموزش IT در مجتمع شهید مهدوی می‌توان به موارد آموزش به صورت پروژه‌محوری همراه با ابزار مناسب رایانه و ارتباط با اینترنت، استفاده از جدیدترین انواع نرم‌افزارهای آموزشی، انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش­آموزان به صورت خودکار و انجام اکثر فعالیت­های تحقیقی و پژوهشی در بستر شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت، اشاره کرد.

دو سایت کامپیوتری مجهز به کامپیوترهای پیشرفته با ظرفیت ۴۵ سیستم و دسترسی کامل به اینترنت و شبکه داخلی مجتمع و همچنین ویدئو پروژکتور و تخته هوشمند، مکان مناسبی جهت آموزش دروس کامپیوتر و مهارت‌های کاربردی برای دانش آموزان مقاطع دبستان ۲، متوسطه یک و متوسطه دو می‌باشد و دبیران و همکاران نیز می‌توانند از این امکانات استفاده لازم را داشته باشند.

وب سایت اینترنتی مجتمع نیز به طور فعال امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد از جمله:

_  ایجاد محیط تعاملی برای ارتباط بین دانش ­آموزان، معلمان و اولیاء

_ دسترسی به منابع آموزشی، علمی، تحقیقاتی و همچنین کتب، مجلات و محصولات فرهنگی انتشارات مجتمع

_ عضویت در انجمن‌های علمی و پژوهشی مانند نجوم، ربوکاپ، جشنواره خوارزمی و …،

_ شرکت در مسابقات فرهنگی مانند مفاهیم قرآن و …

_ اعلام اخبار و اطلاعات روزانه

_ امکان آموزش مجازی

_ آزمون‌های آنلاین

_ بهره‌گیری از تولید محتوای آموزشی ایجاد شده توسط دبیران

_تمرین‌های آنلاین

_ آزمایشگاه های مجازی و آنلاین

_ فیلم های آموزشی

_ تالار گفتگو و پرسش و پاسخ دبیران و دانش‌آموزان

مجتمع آموزشی شهید مهدوی برای دستیابی به اهداف مهم مدارس هوشمند  تمامی کلاس‌های آموزشی مقاطع را مجهز به کامپیوتر، با دسترسی کامل به شبکه اینترنت و شبکه داخلی مجتمع و تخته‌های هوشمند و ویدئو پروژکتور نموده است . در این راستا تمامی دبیران آموزش‌های لازم جهت تولید محتوای آموزشی و ارائه تولید محتوا در کلاس‌های آموزشی را کسب نموده‌اند و همچنین دبیران از طریق سایت مدرسه اقدام به برگزاری آزمون‌های آنلاین و ارتباط مستمر با دانش‌آموزان و اولیا می‌نمایند.

در حال حاضر مجتمع آموزشی شهید مهدوی مجهز به ۳۲ دوربین مداربسته، ۲۰۰ سیستم کامپیوتری مستقر درج کلاس‌های آموزشی و واحدهای اداری، ۴۲ تخته هوشمند و ۴۵ ویدئو پروژکتور می‌باشد. همچنین اخبار تصویری از وقایع روز مدرسه در تلویزیون شهری در ابعاد ۳۵*۴ m در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه مجتمع آموزشی شهید مهدوی یکی از نمایندگان بنیاد ICDL  ایران می‌باشد. کلاس‌های آموزش دوره مهارت هفت‌گانه ICDL، به طور مستمر در سایت‌های کامپیوتر برگزار می‌گردد و پس از قبولی در آزمون که به صورت آنلاین برگزار می‌گردد، گواهینامه پایان دوره برای متقاضیان صادر می‌گردد.

انتشارات

انجمن های دانش آموزی

جوانه های سبز

 فصلنامه اجتماعی، فرهنگی و هنری

جوانه های سبز

مجله داخلی مجتمع آموزشی شهید مهدوی

«جوانه­ های سبز» نشریه داخلی مجتمع آموزشی شهید مهدوی است که بصورت فصلنامه منتشر می­شود. اولین شماره « جوانه­­های سبز» در مهر ماه سال ۷۲ منتشر شد و تاکنون ۵۶ شماره از آن در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 هدف از انتشار مجله « جوانه­های سبز» اطلاع رسانی کامل و دقیق از کلیه فعالیت­های آموزشی و پرورشی مجتمع به دانش آموزان، همکاران، اولیا و … همچنین جلب مشارکت دانش­آموزان و اولیا علاقه مند در یک فعالیت ارزشمند رسانه­ای است.

 در هر شماره از مجله شماره­های سبز اخبار کلیه مقاطع مجتمع از پیش­دبستانی تا دبیرستان درج می­شود. این اخبار شامل کلیه فعالیت­های آموزشی و پرورشی مانند اخبار درسی و آموزشی، فوق برنامه ها، همایش­ها و کارگاه­ها، نمایشگاه­ها، اردوها، سفرها و بازدیدها، مراسم و مناسبت­ها و … است. همچنین اخبار بخش ITمجتمع و اخبار امور بین­الملل در این بخش قرار می­گیرد.

* مقالات علمی و آموزشی با موضوعات علمی روز، روان­شناسی و مشاوره، موضوعات بهداشتی و آموزشی از بخشهای همیشگی جوانه های سبز است.

* بخش اردوها، سفرها و بازدیدها شامل گزارش­های مبسوط و مصور کلیه سفرهای علمی، تفریحی، زیارتی و … دانش­آموزان است که معمولاً توسط دانش­آموزان گروه خبرنگاران مجتمع تهیه می­شود. گزارش کامل سفرهای خارجی دانش­آموزان و حضور ایشان در همایش­های بین­المللی، همچنین گزارش سفرهای انسان دوستانه مجمع خیرین مجتمع به مناطق محروم نیز از بخشهای همیشگی مجله « جوانه­های سبز» است.

 * گفتگو و ستاره­ها شامل مصاحبه و گفتگو با معلمان پرتلاش و فعال مجتمع و همچنین دانش­آموزان برگزیده در مسابقات دینی، ورزشی، هنری، المپیادها و … است.

 * اسامی و عکس کلیه  فارغ التحصیلان دبیرستان همراه با رشته­های قبولی آنها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در شماره­ی پاییز هر سال منتشر می­شود.

 * گزارش­های مبسوط و مصور کلیه طرح­ها و برنامه­ها، نمایشگاه­ها و همایش­ها و … از جمله نمایشگاه­های دانش­آموزی، همایش­های ورزشی، نمایشگاه­های کتاب، کارگاه­های آموزشی مانند ارزشیابی توصیفی، معرفی مشاغل و …. مانور زلزله، مراسم و مناسبت­های  ملی ومذهبی ( دهه مبارک فجر، ماه مبارک رمضان، ایام دهه محرم و … ) فعالیت­های مربوط به هفته معلم، هفته دانش­آموز، هفته پیوند، هفته سلامت و … گزارش فعالیت­های مراسم و مناسبتها و اعیاد مختلف و … همه و همه بطور کامل طبق برنامه زمان بندی در شماره­های مختلف مجله « جوانه­های سبز» منتشر می­شود.

* داستان­های کوتاه، سرگرمی، مسابقات علمی و تفریحی، طنز و … از بخش­های همیشگی و مورد علاقه دانش­آموزان است.

* دپارتمان زبان شامل فعالیت­های بخش زبان مجتمع و مطالب و موضوعات خواندنی است که به زبان انگلیسی در هر شماره از مجله چاپ می­شود.

 * صندوق­های پستی « جوانه­های سبز» در تمامی مقاطع مجتمع نصب شده است و پل ارتباطی دانش­آموزان با مجله است. مطالب ارسالی دانش­آموزان انتخاب و در صفحه” از لابلای نامه­های شما “چاپ می­شود. همچنین کلیه­ی نامه­های رسیده در صفحه “شما و جوانه­های سبز» پاسخ داده می­شود.

نشانی ایمیل مجتمع نیز برای دریافت پیام­های اینترنتی مخاطبان فعال است.

 - صاحب امتیاز مجله « جوانه­های سبز» مجتمع آموزشی شهید مهدوی است. مدیر مسوول خانم صدیقه مهدوی، سردبیر رعنا چگینی، مسوول تایپ و صفحه­آرایی فاطمه پورمرادی  و اعضای هیئت تحریریه کلیه  دانش­آموزان، دبیران و اولیا عزیز و علاقه مند هستند.

گروه خبرنگاران مجتمع   نیز که آموزش های دوره خبرنگاری و گزارشگری را گذرانده اند ، در تهیه مجله جوانه های سبز مشارکت دارند.

 مجله جوانه­های سبز از دریافت نظرها، طرح­ها، پیشنهادها و انتقادهای خوانندگان عزیز، استقبال می نماید.

فعالیت های محیط زیستی

خانه سلامت










مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۲۲۴۳۵۵۵۰
فاکس : ٠٢۱۲۲۴۳۵۵۵۰
پست الکترونیک : info@mahdavischool.org
وب سایت : http://mahdavischool.org
آدرس : خیابان ولی عصر، خیابان شهید سر لشکر فلاحی (زعفرانیه)،خیابان شهید اعجازی،کوچه زنبق،کوچه مینا