ویرجینیا گرگ می شود

نویسنده : کیو مکلیر
گروه سنی : ۵ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩۵

داستان دربارۀ دختر بداخلاق و افسرده‌ای به‌نام «ویرجینیا» است که یک روز خواهرش «ونسا» حس می‌کند او به گرگ تبدیل شده است. ونسا سعی می‌کند به هر طریقی، حال او را بهتر کند و بالاخره از راهِ هنرِ خودش، او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و حالش را خوب می‌کند.

شرح کتاب

ويرجينيا گرگ شده است.او ميغردو زوزه ميکشد و کارهاي عجیب‌وغریب ميکند. همه از دست رفتارهاي او ناراحت‌اند. وَنِسا خواهر ويرجينيا براي خوشحالي او دست به هر کاري ميزند؛ اما هيچچيز حال ويرجينيا را خوب نميکند. ويرجينيا در تخيلش به دنبال سرزمين چيزهاي خوب ميگردد.ونسا سرزمين چيزهاي خوب را به شکل باغي بسيار زيبا به همراه تاب و نردبان، روي ديواراتاقخواب ميکشد.ويرجينيا با ديدن اين تصويرها بهطور شگفتانگيزي متحول ميشود و خود را به دست نقاشي خيالي خواهرش ميسپارد...

قلم مکلير، پرمايه و زيباست و اين اثر، گذشته از نگارش هنرمندانهاش، هنر را بهعنوان يک راهکار پيش پاي کودکان ميگذارد. ايزابل آرسنالت، خلاقانه و دلچسب، دنياي درون کودک را با تغيير ظاهري‏اش نشان ميدهد. ويرجينيا روي تختش با گوشهاي گرگياش که از بالش بيرون زده است، ديده ميشود. حال بد و نااميدکننده‏ ياو، در جرياني از سايههاي درهم‌وبرهم منعکس ميشود.

در بخشی از اثر می خوانیم:

 «تمام خانه‌مان زیر و رو شد. همه چیز سروته شد. روشنایی کم شد. خوشحالی غم شد. هرکاری می‌شد کردم تا خوشحالش کنم. کلی خوراکی‌های خوشمزه بهش تعارف کردم. همه را بلعید. اما فایده نداشت. هیچ چیز خوشحالش نمی‌کرد. نه گربه، نه ویولنم، نه حتی شکلک درآوردن برای برادرمان توبی. پتویش را روی سرش کشید و گفت: «تنهایم بگذار.» بعد دیگر هیچ چیز نگفت به هیچ‌کس.»


«ويرجينيا گرگم می‌شود»داستانی است که بر پايه‌ی ارتباط نويسنده‌ی معروف، ويرجينياولف با خواهر نقاشش، ونسا بل، نوشته‌شده است. اين کتاب جوايز بسياری کسب کرده است که از ميان آن‏ها می‏توان به جايزه‌ی گاورنر جنرالز سال 2012 و فهرست افتخار دفتر بين ‏المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) اشاره کرد.

این اثر منتخب طرح سامان‏بخشي کتاب‏های رشد در ایران نیز شده است.

مشخصات کتاب
تصویرگر : ایزابل آرسنالته
تیراژ : ٢٠٠٠ صفحه
قطع : رحلی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ٣٢
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : سخت
شابک : ٩٧٨٩۶۴٣۱٨٩۱٨۱
دیویی : دا
٣٠۶
٨٧۵/
م٧۴۱و
جوایز : IBBY ، نامزد جایزه ی ادبی گاورنر جنرال
مدت زمان اثر :