خدا را شکر

گروه سنی : ۱٨ سال به بالا سال

پدرم می‌گفت؛ قدیم‌ترها، وقتی که بچه بودیم توی روستا، قحطی عجیبی پیش آمده بود. این موضوع حداقل به ۵۰ سال قبل بر می‌گردد. قحطی و فقر به گونه‌ای به زندگی‌مان فشار وارد می‌کرد که کمتر خاطره‌ی دارم که شب را سیر خوابیده باشم. یکی از عموهای عزیزم در اثر ضربه روحی که از آن دورانها در ضمیر ناخودآگاهش به جا مانده، با این همه نعمت و فرآوانی که در زندگی امروزه از آن برخوردار است، وقتی با همسرش از خانه خارج می‌شود مقداری نان به همراه خودشان می‌برند. شاید به ذهن جوان امروزی ما، این کار به نظر مسخره تعبیر بشود ولی . . .

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان زاهدان استان سیستان و بلوچستان

شرح مقاله

مندلایل زیادی برای شکرگذاری و تشکر از خداوند دارم. سلامتی، خانواده، دوستان و . .. ، مهمتر از همه اینکه خدای خوبی دارم. به قول سهراب، خدایی که در این نزدیکیاست، لای آن شب‌بوها، زیر آن کاج بلند. همین یک مورد کافی است که برای تمام عمرشاد و خوشبخت زندگی کنیم و از اینکه او را داریم و او بدون هیچ منتی، وجودمان رالبریز از شکوه و عظمت می‌کند. من یقین دارم که شکرگذاری راهی مطمئن برای موفقیتاست.

خوب بهخاطر دارم که استاد هنرم به من متذکر می‌شد که از خداوند برکتش را بخواهیم. به نظرشما چگونه می‌توان برکت خدا را به سوی خود جذب کرد؟

“مسلماً با اخلاق شکر گذارانه”

قدردانیاز امکاناتی که در زندگی از آنها برخوردارید و برایتان ارزشمند و لذت‌بخش است،برکات خداوند را بسوی شما جذب می‌کند.

همینالان کاغذ و قلمی بردارید و لیستی از نعمتهایی که در زندگی از آنها برخوردار می‌باشیدتهیه نمایید. هر روز صبح، اولین و تنها جمله‌ای که به خود می‌گویید این باشد “خدا را شکر”

حتماًامتحان کنید. مطمئن باشید روز بسیار باشکوهی را تجربه خواهید کرد!


جهت مطالعه کامل مقاله می توانید مقاله را با استفاده از لینک دریافت مقاله دانلود کنید

مشخصات مقاله
موضوع : شکر گزاری از خداوند