در حاشیه‌ی بیست و سومین جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان همدان

بزرگداشت «رضا فیاضی» برگزار خواهد شد

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٠٧


بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان، بزرگداشت «رضا فیاضی»، هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما، به‌پاس سال‌ها تلاش و خدمت مؤثر به هنر تئاتر کودک و نوجوان در بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار خواهد شد.

شرح خبر

به گزارش روابط‌عمومی بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، رضا فیاضی، نویسنده، کارگردان و بازیگر 73ساله، در طول سال‌ها فعالیت هنری در بیش از 70 اثر هنری شامل تئاتر، سینما و سریال تلویزیونی حضور داشته است؛ سریال‌های «روزگار غریب»، «زیر آسمان شهر»، «خانه‌ی ما»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «آرایشگاه زیبا»، «هادی و هدِی»، «دنیای شیرین»، «قصه‌های تابه‌تا» و... از جمله آثاری است که او به عنوان بازیگر در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است.

رضا فیاضی هم‌چنین از ابتدای فعالیت هنری در نمایش‌های مختلفی چون «ت مثل تئاتر»، «بازرس»، «آدم بلا و دیو ناقلا»، «آنتیگونه»، «آوازخوان طاس»، «جنگ کور»، «‌حلاج و سلاطین»، «یک زن، یک مرد» و «هملت با سالاد فصل»به عنوان کارگردان یا بازیگر حضور داشته است. آخرین نمایش این هنرمند پیشکسوت برای مخاطبان کودک و نوجوان با نام «پدر یک‌دقیقه‌ای» در تابستان امسال و در تالار هنر برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شد که با استقبال مخاطبان نیز همراه بود.

علاوه بر این تاکنون شش عنوان کتاب از این هنرمند، شامل نمایش‌نامه، شعر و داستان‌هایی چون «ت مثل تئاتر»، «بانوی نیلوفر»، «قصه‌های آسیه‌آباد» و «بازیگر» منتشر شده است.

گفتنی مراسم تقدیر و بزرگداشت رضا فیاضی در اختتامیه‌ی بیست و سومین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور مقامات و هنرمندان برگزار خواهد شد. بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین رویدادهای تئاتر کشور به دبیری «شهرام کرمی»، با همکاری اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و اداره‌ی کل هنرهای نمایشی و مشارکت استانداری و نهادهای فرهنگی و هنری شهر همدان، از تاریخ 22 تا 27 آذرماه 1395 برگزار خواهد شد.