پارک ژوراسیک

بوستان دایناسورهای متحرک

این پارک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی است.با انواع مجسمه‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد. در این پارک ۲۸ مجسمه متحرک دایناسور قرار گرفته است.

شرح بانک های اطلاعاتی

ژوراسیک پارک تهران

ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی است.

پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ احداث شد. مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است.

اصطلاح پارک ژوراسیک را نخستین بار مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۰ روی رمانش گذاشت و در سال ۱۹۹۳ استیون اسپیلبرگ فیلمی بر اساس همین کتاب ساخت. پس از آن فیلم در همه جای جهان در چندین شهر مهم دنیا مثل ورشو، هاوانا، لس آنجلس، کی یف، پارک موزه دایناسورها با نام «پارک ژوراسیک» ساخته شد.

این پارک با انواع مجسمه‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد.

در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است، این دایناسورها به شکل کاملاً طبیعی طراحی شده‌اند به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آنها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود نیز طراحی شده است.

تا قبل از افتتاح پارک ژوراسیک در تهران، این موجودات منقرض شده فقط در لا به لای کتاب ها در میان تصاویر فیلم های سینمایی قابل مشاهده بودند.

پارک ژوراسیک تهران (پارک دایناسورهای متحرک) برای نخستین بار، بعد از آمریکا و برخی کشورهای مطرح اروپایی در تهران راه اندازی شده است وبا توجه به داشتن امکاناتی چون پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی، مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت و محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده است تا با دنیای ماقبل تاریخ از نزدیک آشنا شوند.

از دیگر امکانات پارک ژوراسیک تهران می توان به کارگاه آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک (عکاسی اختصاصی با دایناسورها)، ژورا شاپ اشاره کرد که این مکان را به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل کرده است.



مسیر دسترسی:

سعادت آباد ، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایینتر از پارک پرواز.

بازدید تمام ایام هفته



مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٢٢٨٢٠٣٠۵
٠٢۱٢٢٣۶٧۶۶٠
آدرس : سعادت آباد ، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایینتر از پارک پرواز.