جایزه ی بوک‌تراست

جایزه ی کتاب‌ خردسالان BookTrust

وب سایت : https://www.booktrust.org.uk

این جایزه‌ هر ساله به بهترین کتاب های منتشر شده در انگلستان برای نوزادان، نوپایان و کودکان پیش دبستانی تعلق می‌گیرد.

شرح بانک های اطلاعاتی

این جایزه متعلق به بنیاد- بوک تراست -انگلستان است.  (Booktrust Early Years Awards)

این جایزه بخشی از پروژه بوک استارت انگلستان به شمار می‌رود و در سه بخش، بهترین کتاب برای نوزادان زیر یک سال، بهترین کتاب تصویری برای کودکان پیش دبستانی تا پنج سال و بهترین تصویرگر تازه کار کتاب‌های کودکان پیش دبستانی تا 5 ساله را برمی‌گزیند.

هدف از برگزاری این جایزه تقدیر و اطلاع رسانی درباره کتاب‌های منتشر شده برای نوزادان، نوپایان و کودکان پیش دبستانی و ترویج و هر چه دسترس پذیرتر کردن آن ها برای مخاطبانشان است.

BookTrust بزرگترین خیریه خواندن کودکان در انگلستان است  و کتاب‌ها و منابع منتخب از طریق بهداشت، کتابخانه، مدارس و پزشکان سالهای اولیه  به مخاطبین این گروه سنی تحویل داده می‌شود .شعار این خیریه این است.« خواندن می تواند زندگی را تغییر دهد.»

برندگان هر بخش، جایزه‌ای برابر ۲۰۰۰ پوند به همراه یک نشان ویژه دریافت می‌کند. افزون براین، تصویرگر برگزیده هم یک جایزه ویژه از یک تصویرگر مشهور دریافت می‌کند.

از سال ۲۰۰۹ به ناشران کتاب‌های برنده هم از سوی بوک تراست انگلستان یک گواهینامه اهدا می‌گردد که آن ها را در میان ناشران سال جایزه کتاب‌های خردسالان قرار می‌دهد.

این جایزه پیش از سال ۲۰۰۴ به نام جایزه کتاب های خردسالان سینزبری شناخته و از سوی فروشگاه های زنجیره‌ای سینزبری پشتیبانی می‌شد.

مشخصات بانک های اطلاعاتی