جایزه کتاب های کودکان جین آدامز

Jane Addams Children's Book Award

این جایزه سالیانه، به کتاب‌های منتشر شده سال قبل که به شکل موثر درباره صلح، عدالت اجتماعی، وحدت جهانی، و برابری جنسی و نژادی است و معیارهای لازم برای برجسته شدن را دارند تعلق می‌گیرد.

شرح بانک های اطلاعاتی

اتحادیه بین المللی زنان برای صلح و آزادی (Women's International League for Peace and Freedom (WILPF و موسسه صلح جین آدامز (Jane Addams Peace Association (FAQS در سال 1953 آن را پایه‌گذاری کردند. در سال 1993 بخش کتاب‌های تصویری نیز به آن اضافه شد. در هر شاخه کتاب های منتخب هم دارد. نویسندگان و هنرمندان برنده و در لیست افتخار، تقدیرنامه و جایزه نقدی دریافت می کنند. یک نشان تخصصی نیز از طرف ناشران، مدارس و افراد وابسته به انجمن صلح آدامز اهدا می‌شود. از سال 1963 تا 2002 مراسم در سالروز تولد جین آدامز در سپتامبر برگزار می‌شد ولی از سال 2003  در 28 آوریل روز پایه‌گذاری انجمن بین‌المللی زنان برای صلح و آزادی معرفی و در مراسمی که سومین جمعه ماه اکتبر تشکیل می‌شوداهدا می‌شود.

جایزه انجمن نویسندگان و تصویرگران کودک هند ، آویک/ گرد‌آوری، تالیف و ترجمه فاطمه زمانی/ پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان/ سال پانزدهم/ دوره جدید شماره 9/ پی در پی 60/ زمستان 92/ ص 47