بام تهران

استان : تهران
شهرستان : تهران

مجموعه‌‌ی بام تهران در بالاترین نقطه‌ی خیابان ولنجک در ارتفاع ۱۸۳۰ متری در انتهای خیابان ولنجک تهران آغاز و در ارتفاع ۱۹۱۰ متری از سطح دریا در ایستگاه ۱ تله کابین توچال به پایان می‌رسد.

شرح بانک های اطلاعاتی

بام تهران به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال گفته می‌شود.
جاده‌ای که از پارکینگ تا ایستگاه اول به صورت آسفالت ساخته شده است به علت وجود مناظر زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالایی‌ترین نقطه‌ی شهر تهران به‌ عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده‌ روی استفاده می‌شود. این مسیر پیاده روی به طول 2 کیلومتر است، مسیر کوهپیمایی نیز از ایستگاه اول شروع و تا قله‌ی توچال ادامه می‌یابد.
در طول مسیر پیاده روی مجموعه‌ی بام تهران، علاوه بر رستوران‌هایی جهت عرضه غذاهای ایرانی و خارجی و مراکز عرضه فست‌فود و کافی‌شاپ و نیز غرفه‌های تجهیزات و البسه‌ی ورزشی و عرضه‌ی گل و گیاه، امکانات تفریحی و گردشگری دیگری فراهم است.





باشگاه بانجی جامپینگ ولنجک اولین باشگاه جامپینگ در ایران بوده که شامل سکوی 40 متری پرش و همچنین پیست اسکیت است. در هردو بخش توسط مربیان متخصص و حرفه‌ای، آموزش‌های ابتدایی و حرفه‌ای به کلیه‌ی رده‌های سنی ارائه می‌شود.
باشگاه تنیس این منطقه ۶ زمین استاندارد دارد که در سال ۸۱ تاسیس شده است. یکی از ویژگی‌های این باشگاه چشم‌انداز عالی آن به شهر تهران از ایستگاه اول توچال است. این باشگاه برای رده‌های سنی مختلف، برای ورزشکاران مبتدی و حرفه‌ای، قابل استفاده است.



باشگاه تیراندازی با کمان با مساحت 1500 مترمربع، در مسیر جاده‌ی سلامتی و مقابل بوستان سلامتی 1 واقع شده است که با تمامی تجهیزات مورد نیاز تیراندازی با کمان و دارت پذیرای مراجعین است. امکانات تیراندازی با کمان و دارت به صورت تفریحی برای آقایان و بانوان در هر رده‌ی سنی در این مجموعه فراهم شده است و نیز این باشگاه برای علاقه‌ مندان به فعالیت در این رشته‌ها به صورت حرفه‌ای زیر نظر مربیان با تجربه کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.



مشخصات بانک های اطلاعاتی
آدرس : میدان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک