ابوالفضل رازنی

فعالیت : کارگردان

ابوالفضل رازانی متولد سال 1326 در شهر بروجرد است.
او کار خود را از سال 1348 با ساخت مجموعه شش قسمتی ماه پیشونی در قالب پوپت انیمیشن به سفارش تلویزیون ملی ایران آغاز می‌کند.
از سال 1350 تا کنون 20 فیلم مستقل و دو مجموعه چهار قسمتی با دستمایه‌های مستند و 5 فیلم داستانی کوتاه کودکان و نوجوانان را کارگردانی کرده است.
از دیگر کارهای او در زمینه پویانمایی می‌توان به ساخت یک فیلم مستقل و یک مجموعه 12 قسمتی با نام ماجراهای کار و اندیشه، 50 فیلم کوتاه متشکل در دو مجموعه طنزآمیز به نام ماجراهای ساده با تکنیک پوپت انیمیشن، 7 فیلم آموزشی با تکنیک داینامیشن، 4 فیلم آموزشی با تکنیک پیپر انیمیشن، 5 فیلم تبلیغی با تکنیک سل انیمیشن، 80 دقیقه ترفندهای تصویری و عنوان‌بندی برنامه ‌های تلویزیونی و عنوان‌بندی سه فیلم سینمایی اشاره کرد.
او علاوه بر پژوهش در زمینه ادبیات عامیانه از سال 1353 تا 1359 به تدریس در مرکز آموزش فیلم‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخته است و سابقه تدریس در دانشکده سینما تئاتر را نیز در پرونده خود دارد.
او اکنون در دانشکده صدا و سیما و دانشگاه تربیت مدرس به تدریس کارگردانی انیمیشن مشغول است و در آسیفا ایران و آسیفا بین الملل نیز عضویت دارد.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مذکر