بوستان باغ راه فدک

دسته : پارک
استان : تهران
شهرستان : تهران

یکی از پروژه های شاخص در سطح منطقه 2 ساماندهی 27 هکتار از رود دره اوین درکه بوده است که تحت نام بوستان باغ راه فدک احداث گردیده است. موقعیت منحصر به فرد این بوستان از منظر شهری و جلوه بصری بالا از برج میلاد از ویژگی‌های این بوستان می‌باشد.

شرح بانک های اطلاعاتی

در این بوستان معابر اصلی و فرعی، محوطه سازی، مسیر دوچرخه سکوها، پله‌ها و نیز دیوارهای تزئینی و همچنین چندین بنای ساختمانی دیگر شامل سرویس‌های بهداشتی در سرتاسر بوستان، احداث بوفه و رستوران، ساختمان پلیس و ایستگاه دوچرخه، زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال است.

به یقین فضای یک بوستان با استقرار المان‌های تزیینی و رنگ آمیزی‌ها جلوه‌ی بصری دل‌پذیرتری پیدا خواهد کرد. بخش‌های انجام شده شامل نقاشی‌های دیواری، نقاشی‌های پولیستر، کاشی شکسته، تعبیه المان و مجسمه‌های بی نظیر بوده است.

از دل‌انگیزترین تصاویری که می‌توان در یک بوستان دید منظره‌ای از عبور جریان آب در دل فضای سبز آن است. بی شک وجود آب‌نما در باغراه فدک به غیر از زیباتر و دل‌انگیزتر کردن فضا، صدایی از بافت طبیعی و جنگلی را به ذهن شهروندان القا می‌کند. آب‌نماهای باغراه فدک در 5 دستگاه با مناظری متفاوت و زیبا به بهره برداری رسیده است.

تاسیسات برق رسانی و روشنایی بوستان باغراه فدک دیگر خدمت این معاونت بوده است که با هزینه‌ای نزدیک به 30 میلیارد ریال به انجام رسیده است. از دیگر خدمات تاسیساتی معاونت در ارتباط با باغراه فدک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

•         غلاف گذاری آب و برق بوستان بصورت شبکه رنگی

•         اجرای منهول آب و برق به فاصله هر 20 متر 

•         اجرای برج نورهای 18 متری ، 9 متری ، 6 متری و پایه چراغ‌های 3 متری

•         اخذ انشعاب آب و اجرای مخزن 30 مترمکعبی گالوانیزه با امکان اضافه نمودن بیشتر و پوستر پمپ دور متغیر جهت تامین فشار در کل بوستان

•         طراحی سیستم وایرلس صوت و جانمایی 50 عدد پایه صوت

فضای سبز به عنوان بستری جهت تلطیف آلودگی‌های سطح منطقه و ایجاد چشم اندازی زیبا برای القای احساس مثبت و پیوند روح شهروندان به طبیعت جنگلی، گونه‌های گیاهی متنوع استفاده شده در این بوستان در کنار موسیقی گوش نواز عبور جریان آب در آب‌نماهای آن احساس زندگی در دل طبیعت بکر را در دل سه اتوبان پرتردد شهر در ذهن شهروندان القا می کند.

قطعا تجهیزات و وسایل یک بوستان در تبدیل آن به فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان تاثیر به سزایی دارد استقرار وسایل بازی کودکان ، وسایل ورزشی ، آب خوری ها سطل های زباله و... از دیگر خدمات اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 به شمار می رود.

آبیاری بوستان باغ راه فدک جهت حفظ گونه های گیاهی و تلطیف فضای بوستان و زیبایی آبنماهای آن از خدمات ارزنده این معاونت به شمار می رود که با هزینه ای کمتر از هفتاد میلیارد ریال مساحتی بالغ بر 25 هکتار آبرسانی می گردد.

از دیگر خدمات این معاونت در ارتباط با آبرسانی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

•         غلاف گذاری آب بوستان به صورت شبکه رنگی

•         اجرای منهول آب به فاصله هر 20 متر 

•         اخذ انشعاب آب و اجرای مخزن 30 مترمکعبی گالوانیزه با امکان اضافه نمودن بیشتر و پوستر پمپ دور متغیر جهت تامین فشار در کل بوستان







مشخصات بانک های اطلاعاتی
آدرس : شمال بزرگراه همت - حد فاصل چمران تا شیخ فضل اله نوری