بوستان شهربانو ولایت

دسته : پارک
استان : تهران
شهرستان : تهران

مجموعه‌ی شهربانو در ضلع شمالی بوستان ولایت و در زمینی به مساحت 6 هکتار، 20 ساختمان با کاربری‎‌های هنری، فرهنگی، مذهبی، آموزشی، اجتماعی و ورزشی مختص بانوان به نام مجموعه‌ی شهربانو برای استفاده بانوان احداث گردیده است.

شرح بانک های اطلاعاتی

شهر بانوان یک باغ ایرانی است که در عرصه ای بالغ بر 1076885 متر مربع و در شمالی ترین بخش بوستان ولایت قرار گرفته است و یکی از هفت قطب اصلی مجموعه بوستان ولایت می باشد. هدف از احداث شهر بانوان ارتقاء توان فرهنگی، اجتماعی و مهارت‌های ورزشی بانوان در راستای حرکت‌های قبلی شهرداری است. ورود کلیه آقایان به شهر بانوان ممنوع است و برنامه ریزی به گونه‌ای است که تمام فعالیت‌های شهری این سایت از جمله فعالیت‌های مدیریتی، انتظامی، خدماتی، مدیریتی و ... توسط بانوان انجام می‌پذیرد. ساختار اصلی شهر بانوان بر پایه باغ‌های ایرانی است و فضای شهری بسیار آرامی در آن پیش بینی شده است.

محور دوچرخه سواری حرفه‌ای ، محور اتومبیلرانی حرفه‌ای ، گذر تندرستی و گذر هنرمندان از جمله محورهای تعریف شده در شهر بانوان است. 

برنامه ریزی‌های شهر بانوان چه از حیث شهرسازی و معماری چه از حیث علوم اجتماعی بررسی جامع شده است. 

توجه به ضوابط طراحی شهری برای معلولین و جانبازان در شهر بانوان در صدر طرح‌های شهری قرار گرفته است.

زمین چمن فوتبال، زمین بسکتبال، زمین‌های تنیس، استخر رو باز چهار فصل ، باغ‌های ایرانی و عرصه‌های اجتماعی از جمله عرصه‌های شهر بانوان است. احترام به عملکرد قبلی مجموعه بهترین بهانه برای احداث محوری سبز با حفظ یادمان‌های نظامی از جمله سنگرهای بتنی قدیمی در مجموعه‌ی شهر بانوان شد. ساختمان‌های فرهنگی ورزشی شهر بانوان با مساحتی نزدیک به 10000 مترمربع پس از تغییر کاربری و مرمت‌های ساختمانی که با شیوه‌های مدرن و پیش ساخته انجام شده است با عملکردهای ویژه ای به شرح ذیل طرح ریزی شده‌اند:

*مسجد برای اجرای فرایض الهی 

*مرکز اداری و مشاوره با هدف پرورش مهارت‌های اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره به بانوان 

*مراکز ورزشی چند منظوره با تجهیزات ورزشی، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدن سازی و ... 

*مراکز آموزش‌های نظری با بیش از 20 کلاس آموزشی مجهز به سیستم‌های مالتی مدیا 

*کارگاه‌های آموزشی شامل: عکاسی، خیاطی، نقاشی، قالیبافی، مجسمه سازی و ... 

*مرکز مدیاتک با مجهزترین امکانات دیجیتالی 

*مراکز زیبایی، مراقبت‌های پوست و مو، تالار مد و لباس و ... 

* فروشگاه‌های ویژه بانوان، مهد کودک، رستوران و ... از جمله عملکردهای دیگر در شهر بانوان است. 

 تجهیزات امنیتی، دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های پیچینگ، سیستم‌های اعلام حریق، مبلمان شهری کامل بیش از 100 دوچرخه پیشرفته در سایزهای متنوع و حتی تجهیز فضاهای داخلی از پیشرفته‌ترین نوع انجام می‌پذیرد.









مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۶۶٢٠٨٠۶٢
آدرس : انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان، بوستان بزرگ ولایت