بوستان نیایش

دسته : پارک
استان : تهران
شهرستان : تهران

این بوستان به مساحت ۱۰ هکتار در بزرگراه ارتش واقع شده که نیمی از وسعت آن به فضای سبز اختصاص داده شده است. طراحی این بوستان به صورت ارگانیک و نامنظم است و با توجه به شرایط اقلیمی، گونه‌های گیاهی آن از تنوع بالایی برخوردار است.

شرح بانک های اطلاعاتی

اطلاعات توصیفی

ورودی ها: این بوستان دارای 2 ورودی شمالی و جنوبی می باشد.

آبیاری فضای سبز: آب آبیاری فضای سبز ازطریق قنات و منبع آب تامین می‌گردد. سیستم آبیاری به دو روش قطره‌ای و بارانی است.

سبک طراحی: ارگانیک و نامنظم

گونه‌های گیاهی: با توجه به شرایط اقلیمی، تنوع گونه‌های گیاهی این بوستان زیاد بوده که برخی از مهم‌ترین آن ها عبارتند از: چنار، بیدمجنون، توت نرک، گردو، زبان گنجشک، اقاقیا، زیتون تلخ، ارغوان، توری، پر، سدروس، زرشک قرمز، اسپیره، انواع رز، لیزیماکیا، فستوکا، انواع سدوم و . . .

ابنیه و امکانات: ساختمان اداری، نمازخانه ( خواهران و برادران )، بوفه ، محوطه مخصوص غرفه های خوداشتغالی، طاق‌نما، موتورخانه مرکزی، کبوترخانه، سرویس بهداشتی (2دستگاه)، مسیر تندرستی، محوطه بدنسازی ( خواهران و برادران )، زمین بازی کودکان، زمین‌های روباز ورزشی شامل والیبال، بسکتبال و فوتبال و تعداد 3 آب‌نما در سطح بوستان

 لازم به ذکر است که بخش جنوبی بوستان به جنگل‌کاری اختصاص یافته و برای تثبیت خاک در شیب‌های تند این بخش، با استفاده از 12 هزار گلدان بتونی، دیواره‌ای سبز به ارتفاع 15 متر احداث گردیده است.





مشخصات بانک های اطلاعاتی
آدرس : اتوبان ارتش، بلوار قائم، میدان نیایش