سید علی کاشفی خوانساری

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده ، شاعر ، پژوهشگر ، منتقد ، گردآورنده

وی در 22 بهمن 1350 در تهران دیده به جهان گشود.

شرح بانک های اطلاعاتی

نشریات کودک و نوجوان ایران (فهرست نگاری) - قصه روزنامه جات عهد بوق(متن طنز غیر داستانی برای نوجوانان)- چند مقاله نظری درباره مطبوعات کودک و نوجوان - دعواهای ادبی (پژوهش ادبی )- فهرست نمایش کودک و نوجوان (فهرست نگاری)- از باب قرائت اطفال (پژوهش تاریخی)- حیدرنامه( پژوهش ادبی)- به احترام آفتاب (گردآوری 40 شعر درباره امام زمان (عج) برای نوجوانان )- گزارش تحلیلی نقد ادبیات کودک و نوجوان - آشنایی با نفس المهموم (پژوهش دینی)- حج نامه ها (پژوهش ادبی)- عروسک های خدا (نقدهایی درباره ادبیات کودک و نوجوان)- حمله خوانی و حماسه سرایی (پژوهش ادبی)- سروده های پس از مرگ (مجموعه شعر)- لالایی های لالیلایی( مجموعه شعر)- آن که رفت، آن که نیامد (مجموعه شعر)، تاریخ ادبیات دینی کودک و نوجوان (تاریخ نگاری)- مزاحمان( داستان برای نوجوانان)- دختران در ادبیات کودک (نقد ادبی)- قصه سینماجات عهد بوق (پژوهشی در تاریخ سینما)- پیرمرد مادرم بود (مجموعه شعر)- در با بی تویی (مجموعه شعر)- گریه های دوتایی(مجموعه شعر)- نظر بر نظر (نقد و نظری درباره کتاب های تئوری ادبیات کودک)

سید علی کاشفی خوانساری در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. پدرش مترجم زبان آلمانی و از اعضاء مؤثر انجمن اسلامی دانشجویان مقیم اروپا و مادرش وکیل پایه یک دادگستری و پدربزرگش حضرت آیت ا... آقا سید ضیاء الدین خوانساری، از مؤسسان و مدرسان حوزه علمیه قم بود. در دوران دانش آموزی ضمن حضور کوتاه مدت در جبهه موفقیتهایی را در مسابقات شعر، داستان و روزنامه نگاری به دست آورد. در رشته مهندسی عمران در دانشگاه به تحصیل پرداخت اما در آن دوره نیز بیشتر دل‌مشغولی های او فعالیتهای بسیج دانشجویی در حوزه شعر، داستان و نمایش بود. همچنین دوره های آموزشی با موضوع روزنامه نگاری، زبان انگلیسی و دوره دوساله کارگردانی سینما را با موفقیت طی کرد.

از بیست سالگی به طور رسمی به روزنامه نگاری پرداخت. وی تاکنون بیش از صد مقاله و یادداشت تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر ساخته است. سردبیری مجلات تخصصی در این حوزه از دیگر فعالیت های او بوده است.

کاشفی تا کنون 44  جلد کتاب منتشر کرده است که عمدتا در حوزه مسائل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران بوده است. وی در ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی مسئولیتهایی در حوزه ادبیات، تئاتر و مطبوعات داشته است.

کاشفی در سال 1373 ازدواج کرد و دو فرزند پسر دارد.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مذکر