جالی پستچی کوچک می‌شود

نویسنده : آلن آلبرگ
سال انتشار : ۱٣٩۶

در کتاب «جالی پستچی کوچک می‌شود» جالی پستچی به دیدار شخصیت‌های اصلی داستان‌های معروف ادبیات کلاسیک کودکان می‌رود. داستان‌هایی مانند آلیس در سرزمین عجایب، جادوگر شهر اُز، جک و لوبیای سحرآمیز و غیره. در هر قسمت خلاصه‌ کوتاهی از این داستان‌ها برای کسانی که داستان را نمی‌دانند، آمده است.

در میان متن کتاب پاکت‌های نامه‌ واقعی در نظر گرفته شده است که داخل آن‌ها، نامه، تلگراف، پیام رمزنگاری شده، کارت پستال و غیره قرار دارد.

شرح کتاب

صبح یکی از روزهای تابستان « جالی پستچی » مانند برنامه‌ همیشگی‌اش از خواب بیدار شد، صبحانه خورد و لباس پوشید تا سراغ دوچرخه‌اش برود و نامه‌های آن روز را به دست آسیابان، گربه‌ پشمالو، دختر مو بلند و بقیه برساند. اما دوچرخه‌اش پنچر شده بود. پس پیاده راه افتاد. بین راه ناگهان جغجغه‌ بچه غول از آسمان روی سرش افتاد و از حال رفت. وقتی به هوش آمد خرگوشی را دید که یکی از نامه‌ها را برداشته و می‌دود.

جالی پستچی برای پس گرفتن نامه دنبال خرگوش کرد و داخل یک سوراخ افتاد. آن‌جا با نوشیدن یک فنجان چای ناگهان کوچک شد و کلی ماجرا برایش پیش آمد. جالی پستچی وقتی توانست از مهلکه فرار کند دختری را با لباس نخی چهارخانه دید که همراه دوستانش به دیدن جادوگر شهر اُز می‌روند. جالی پستچی تصمیم گرفت همراهشان برود اما رشته اتفاق‌های جدید امان نداد. در آخر جالی پستچی همان‌جا که جغجغه در سرش خورده بود از خواب بیدار شد و آسیابان را دید که با فنجانی چای بالای سرش ایستاده است. جالی پستچی که سرش خیلی درد می‌کرد به بیمارستان رفت و در حالی‌که نامه‌ای که برایش رسیده بود را بارها می‌خواند، استراحت می‌کرد تا دوباره خوب شود و بتواند به کارش برسد.


« جالی پستچی » مجموعه‌ای سه جلدی است درباره‌ یک پستچی با ماجراهای جالب و عجیب و غریب. جالی پستچی با تمام پستچی‌هایی که تا به حال دیده‌اید فرق دارد. او نامه‌های سرزمین قصه‌ها را به صاحبانشان می‌رساند که شخصیت‌های محبوب قصه‌ها و افسانه‌های کودکان هستند مانند آلیس در سرزمین عجایب گرفته تا جک و لوبیای سحر آمیز و ...
بخش هیجان‌انگیز داستان اینجاست که این نامه‌ها در پاکت‌های واقعی به صفحه‌های کتاب چسبانده شده‌اند و کافی است در پاکت‌های نامه را باز کنید و نامه‌ها را بخوانید.

مشخصات کتاب
تصویرگر : جانت البرگزبان
تیراژ : ٢۵٠٠ صفحه
قطع : خشتی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ۴٠
نوبت چاپ : دوم
نوع جلد : سخت
شابک : ٩٧٨۶٠٠٧۴٣٨٢٣٧
ویراستار : مژگان کلهر
دیویی : ٨۱٣
مدت زمان اثر :