شهربانو

Shabanu: Daughter of the Wind

نویسنده : سوزان فلچر
گروه سنی : ۱٢ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٨٨

رمان شهربانوی شخصیت اصلی این داستان است زندگی برای شهربانوی جوان و بااراده، هم تلخ است و هم شیرین. او که دومین دختر خانواده ای بدون پسر است، در بیابان طوفانی چولستان زندگی می کند و از آزادی های بیشتری نسبت به دختران هم سن و سال خود برخوردار است. اما زمانی که ملاقاتی تراژیک با زمین داری ثروتمند و پرقدرت، برنامه های ازدواج خواهر بزرگترش را خراب می کند، از رمان شهربانو خواسته می شود تا تصمیمی اتخاذ کند که تمام آمال و آرزوهای او را قربانی خواهد کرد. رمان شهربانو مجبور است تا مهم ترین و سرنوشت سازترین تصمیم زندگی اش را بگیرد. آیا باید کاری را انجام دهد که موجب حفظ آبروی خانوده اش تلقی می شود یا به خواسته و حرف دل خودش گوش بدهد؟
این اثر برنده جایزه نیوبری 1990 است.

شرح کتاب

بخشی از اثر:

«بخشی از خودت را پنهان نگه دار. می توانی در عشق و تحسین غرقش کنی و دوشادوش او کار کنی... اما رازش اینجاست که درونی ترین زیبایی ات را، اسرار روحت را در قلبت محفوظ نگه داری تا همیشه برای آن، مجبور شود که به سمتت بیاید.»

.

.

«پولان و من میان بته های خار با احتیاط قدم بر می داریم و پیش می رویم. هر یک کوزه ای سفالی را که تا نیمه از آب پر است با تعادل روی سرمان حمل می کنیم. این، همه ی آبی است که توانستیم از توبا یا تنها آبگیری که محل اصلی و ذخیره آب ماست، بیرون بکشیم.»

مشخصات کتاب
مترجم : سوسن ضیاء
تیراژ : ۱٢٠٠ صفحه
قطع : رقعی
تعداد صفحات : ٢۴٧
نوبت چاپ : دوم
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨٩۶۴۵۵٧۱٧٠٠
دیویی : ٨٢٣
٩۱۴/
مدت زمان اثر :