با هم‌کاری وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

طرح «واژه‌واژه با کتاب» در مدارس ابتدایی

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱۱/۱۶

طرح ملی کتاب‌خوانی «واژه‌واژه با کتاب» با هم‌کاری وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، طرح ملی کتاب‌خوانی از برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی است که از ۱۶ بهمن آغاز و تا ۱۱ اسفند ۹۵ در مدارس ابتدایی کشور اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، هرمربی یا کارشناس کانون پرورش فکری به مدت ۳۰ دقیقه، به کتاب‌خوانی با دانش‌آموزان به شکل‌ بلندخوانی و روخوانی دانش‌آموزان، بلندخوانی مربی، هم‌خوانی دانش‌آموزان و مربی در مدارس ابتدایی می‌پردازد.

این گزارش می‌افزاید، مربی کانون پرورش فکری در این طرح می‌تواند با استفاده از تصویرسازی، کاردستی و نوشتن خلاق، فعالیت انجام‌شده را مستندسازی کند و از دیگر فعالیت‌های کتاب محور مراکز کانون پرورش فکری نیز مانند شعرخوانی، معرفی کتاب، معرفی سرزمین و معرفی شخصیت در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کند.

آموزگاران مدارس نیز می‌توانند در صورت تمایل کتاب‌هایی را به شکل امانت، از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای فعالیت کتاب‌خوانی دانش آموزان دریافت کنند.