به بهانه‌ی انتشار کتاب‌های «من جوکم» و «من حتی جوک‌ترم»

چه‌کسی جوک و چه‌کسی جوک‌تر است؟!

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/۱۶

کتاب‌های «من جوکم» و «من حتی جوک‌ترم» آثار مشهور «جیمز پترسون» در مورد نوجوان معلولی است که تبدیل به یک کمدین مشهور می‌شود. این رمان‌ها توسط انتشارات پرتقال روانه‌ی بازار کتاب شده‌اند.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از روابط‌عمومی انتشارات پرتقال، در این مجموعه، «جیمی گریم» تصمیم می‌گیرد در مسابقه‌ی بانمک‌ترین بچه‌ی کمدین دنیا شرکت کند. او پس از گذراندن موانعی تبدیل به بهترین استندآپ‌کمدین مسابقه می‌شود. داستان زندگی این نوجوان توسط جیمز پترسون تألیف و به قلم «بیتا ابراهیمی» و «بهشته خادم‌شریف» به فارسی ترجمه شده است.
 این دو کتاب، نگاهی هوشمندانه به دغدغه‌ی کودکان و نوجوانان معلول و دنیای اطراف آن‌ها دارد.

در بخشی از کتاب «من جوکم» می‌خوانیم: «پیش خودم خیال می‌کنم که فروشگاه بزرگ محله‌مون واسه‌ی من و ویلچرم یه زمین دوی با مانع یا یه زمین مسابقه‌اس؛ مثل مسابقات اتومبیلرانی انهدامی که توش ماشین‌ها اونقد بهم می‌کوبن تا درب و داغون بشن و اونی که سالم می‌مونه، برنده‌س. چون من برای رفتن از شیرینی‌فروشی به فروشگاه لوازم‌خونگی تو طبقه‌ی اول، مجبورم از کنار دوتا باجه‌ی تلفن بگذرم، مواظب باشم بچه‌ای که داره بدقلقی می‌کنه بهم لگد نپرونه...»

کتاب «من حتی جوک‌ترم» روایت بعدی زندگی جیمی است؛ زمانی که تبدیل به کمدین می‌شود و برای حفظ موقعیت خود و عبور از دیگر مشکلات باید مبارزه کند.

گفتنی است این دو کتاب مناسب گروه سنی «ج» و گروه‌های سنی بالاتر هستند.