«گروفالو» بچه‌دار شد

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱۱/٠۶

«بچه‌ی گروفالو» هم پس از محبوبیت کم‌نظیر کتاب «گروفالو» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ترجمه حمید پیرهادی منتشر شد.

شرح خبر

به‌ گزارش اداره‌ کل روابط ‌عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «گروفالو» نوشته‌ی جولیا دونالدسون و تصویرگری اکسل شفلر یکی از داستان‌های پرمخاطب نویسنده‌ای انگلیسی است که آثارش طی سال‌های گذشته در انگلیس و سراسر جهان جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک بوده است.

کانون نیز سال 1387 شیرینی مطالعه این اثر جهانی را با  ترجمه‌ای از «آتوسا صالحی» به کام کودکان ایرانی نشاند و این کتاب با استقبال کم‌نظیر مخاطبان فارسی زبان نیز روبرو شد و در چهار مرحله چاپ، 20 هزار نسخه از آن را به خریداران و کتاب‌خانه‌های کانون عرضه کرد. عدد قابل توجه نزدیک به 155هزار نیز بیانگر تعداد دفعه‌هایی است که اعضای مراکز کانون در سراسر کشور کتاب گروفالو را به امانت گرفتند و این اثر را به صدر آمار کتاب‌های کانون بردند. 

اکنون کانون کتاب دیگر این نویسنده را با عنوان «بچه‌ی گروفالو» منتشر کرده، کتابی که داستانش درباره‌ی موشی باهوش است که در داخل کنده درختی زندگی می‌کند. سه شکارچی خطرناک در کمین او هستند اما بچه‌ی گروفالو شنیده که این موش شبیه دیگر موش‌ها نیست و می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

در همین حال حمید پیرهادی مترجم این اثر اعلام کرده است تمامی عواید خود از انتشار این کتاب را به موسسه‌ی خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) اختصاص می‌دهد.

این کتاب برای گروه سنی «ب» (7  تا 10 سال) در 36 صفحه و به قیمت 5هزار و 800 تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور عرضه شده است.