اسفندماه برگزار می‌شود

کارگاه ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱٠/٢٩

مؤسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای سومین و آخرین‌بار در سال جاری، کارگاه یک‌روزه‌ی‌ »ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» را اسفندماه در شهر تهران برگزار می‌کند.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مفاهیمی که در این کارگاه ارائه خواهد شد، درباره‌ی سه موضوع اصلی بلندخوانی با کودکان، آشنایی با عناصر داستان و ادبیات کودکان خواهد بود که از مهم‌ترین موضوعات در ترویج کتاب‌خوانی میان کودکان است.

در این کارگاه شرکت‌کنندگان می‌آموزند چگونه یک نشست بلندخوانی را برگزار و کودکان را برای بلندخوانی یک کتاب آماده و با داستان همراه کنند. افزون بر این، حاضران با مفهوم ادبیات کودک آشنا می‌شوند و انواع کتاب کودک و خصوصیات یک کتاب باکیفیت را در این کارگاه یک‌روزه فرا می‌گیرند.

در بخش آشنایی با عناصر داستان نیز شرکت‌کنندگان، عناصر ادبی و روش‌های سهیم‌شدن این عناصر با کودکان و نوجوانان و هم‌چنین تأثیر آن‌ها را در درک کودکان و نوجوانان از داستان می‌آموزند.

این کارگاه یک‌روزه در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود. در بخش عملی، پس از بیان اصول و روش‌های بلندخوانی، حاضران در گروه‌های مختلف، کتابی را بلندخوانی می‌کنند. هم‌چنین در این بخش، بازی‌ها و فعالیت‌های مختلفی در پیوند با هریک از کتاب‌های بلندخوانی‌شده به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

مخاطبان این کارگاه را پدر و مادرها، مربیان کودک، آموزگاران، کتاب‌داران، مروجان کتاب‌خوانی، تصویرگران کتاب‌های کودک و علاقه‌مندان به ترویج کتاب‌خوانی، تشکیل می‌دهند و در پایان این کارگاه از سوی مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به هریک از شرکت‌کنندگان، گواهینامه‌ی‌ حضور در این کارگاه اهدا خواهد شد.

کارگاه یک‌روزه‌‌ی «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» روز جمعه ۶ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۳ در تهران، بلوار فرحزادی، بلوار دادمان، انتهای بلوار، گل‌افشان شمالی، کوچه‌‌ی دوم، پلاک ۲۰، دفتر مؤسسه‌ی خیریه مهرگیتی خواهد شد.