پس از استان تهران به‌عنوان پرفروش‌ترین استان در طرح «پاییزه‌ی کتاب»

کتاب‌فروشی‌های خراسان رضوی و خوزستان با هم رقابت می‌کنند

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٠٩

کتاب‌فروشی‌های استان‌های خراسان رضوی و خوزستان با مشارکت ۶۱ و ۲۰ کتاب‌فروشی فعال در طرح «پاییزه‌ی کتاب»، تاکنون جزء پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شده‌اند.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی «خانه‌ی کتاب»، با آغاز هفته‌ی سوم اجرای طرح پاییزه‌ی کتاب در ۶۷۱ کتاب‌فروشی سراسر کشور، کتاب‌فروشی‌های «رشد»، «نمایشگاه و فروشگاه کتاب محام» و «کتاب رشد» (شعبه‌ی نادری) از اهواز و کتابفروشی‌های «شهر کتاب»، «کتاب آبان» و «پردیس کتاب» از مشهد، تاکنون جزء پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس کتاب شناخته شده‌اند.

در این طرح که با هدف اختصاص یارانه‌ی خرید کتاب به‌صورت مستقیم از سوی دولت به مردم در حال اجراست، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های تهران، یعنی کتاب‌فروشی «شهر کتاب مرکزی» و «نمایشگاه کتاب کودک» هریک به ترتیب با فروش سه‌هزار و ۸۱۲ جلد و سه‌هزار و ۷۸۷ جلد کتاب، در جایگاه‌های هشتم و نهم این طرح قرار گرفته‌اند.

استان تهران به مدد جمعیت بالا و تعدد کتاب‌فروشی‌هایش با فروش ۶۴هزار و ۷۳۸ جلد کتاب در مقام پرفروش‌ترین استان در طرح پاییزه‌ی کتاب قرار گرفته و استان‌های خراسان رضوی و خوزستان جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

تاکنون ۳۳۲هزار و ۴۶۹ جلد کتاب با مشارکت ۶۰۴ کتاب‌فروشی فعال از سراسر کشور، از سوی ۱۲۸هزار و ۲۴۶ نفر خریداری شده است که ۲۰ تا ۲۵درصد از مبلغ این کتاب‌ها (۲۰درصد برای کتاب‌های بزرگسال و ۲۵درصد برای کتاب‌های کودک و نوجوان) در قالب اعطای یارانه خرید کتاب در طرح پاییزه‌ی کتاب، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شده است.