با گردهمایی اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان

رقابت جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی رشت آغاز شد

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٠٧

با گردهمایی اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شهرستان رشت، رقابت بین 50 باشگاه کتاب‌خوانی این شهرستان جدی‌تر شد.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گردهمایی اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، دوم آذرماه ٩٥ در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار شد. در این مراسم محمد حسن‌پور، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، آقای عاطفی، شهردار منطقه‌ی ٢ رشت، خانم شیرزاد، نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، خانم برنجکار، مشاور بانوان فرمانداری، خانم کرمی، معاون نهاد کتاب‌خانه‌ها، خانم رستگار، رئیس اتحادیه‌ی کتابفروشان رشت و نویسندگان کودک و نوجوان، آقایان عزت‌الله الوندی و جعفر توزنده‌جانی حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم که با حضور نمایندگان باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، مربیانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب‌خانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه‌ی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد، اساتید با مربیان و اعضای باشگاه به تبادل نظر پرداختند و اعضا را در نوشتن و خواندن داستان تشویق نموده و از کودکان خواستند ادامه‌ی داستان را حدس بزنند.

محمد حسن‌پور، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اعلام کرد: «برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان و یک طرح ملی با هدف توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی است.»

گفتنی است جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در ١٥ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران و شهرهای دوستدار کتاب در حال برگزاری است که شهر رشت به‌عنوان یکی از ١٥ شهر برگزیده‌ی این طرح است. این جشنواره از ١٣ تا ١٤ مهرماه آغاز به‌کار کرد و مربیان در مراکز زیرمجموعه‌ی خود، ضمن فعالیت با جذب اعضا، ٥٠ باشگاه کتاب‌خوانی در شهرستان رشت ایجاد و ثبت نمودند. اعضای این باشگاه‌ها می‌توانند از دوم تا بیست و چهارم آذرماه، با خریداری کتاب از کتاب‌فروشی‌ها از تخفیف ٥٠درصدی برخوردار شوند و با کمک مربیان به مطالعه و نقد کتاب‌ها بپردازند و هم‌چنین فیلم کوتاه موبایلی تهیه کنند.

اختتامیه‌ی این برنامه در رشت، دوم بهمن‌ماه 1395 برگزار خواهد شد که آثار منتخب به دبیرخانه‌ی مرکزی این جام ارسال می‌شود تا این‌بار در یک مسابقه‌ی کشوری، آثار برگزیده‌ی رشت داوری شوند.