اعضای اسیتژ ایران از کنفرانس تئاتر باکو بازگشتند

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٨/٢۴
دسته : اخبار

چهارمین کنفرانس بین‌المللی تئاتر باکو با حضور کارشناسان، حوزه تئاتر ایران در باکو برگزار شد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پژوهش‌گران ایرانی با ارایه‌ی سه مقاله در کنفرانس باکو به بررسی وجوه تئاتر معاصر پرداختند.

بر اساس این گزارش هنرمندان فعال در حوزه تئاتر از 38 کشور جهان و نمایندگان موسسه بین‌المللی تئاتر، مجمع بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان، فدراسیون بین‌المللی مطالعات تئاتر و انجمن بین‌المللی تئاتر موسیقایی در این رویداد شرکت داشتند.

مرکز اسیتژ ایران با ارسال سه مقاله از پنج پژوهش‌گر عضو این مرکز و با رایزنی برای حضور شرکت کنندگان در این کنفرانس بین‌المللی امکان دیدار و تبادل نظر را با هنرمندانی از کشورهای مختلف فراهم کرد. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: «تئاتر از سوی همسالان در فرهنگ‌سازى کودک و نوجوان و رشد اجتماعى او موثر است» مقاله مشترک على خوش‌گفتار و حبیبه عبداللهى، «گم‌گشتگى متن در تئاتر دیجیتال» مقاله مشترک دکتر سیمین امیریان و فاطمه فریدن و «تئاتر و شبکه‌هاى اجتماعى» از سعید کاظمیان آثار خوانده شده در این کنفرانس بودند.

گفتنی است یکی از اهداف عمده برگزاری این کنفرانس بین‌‌المللی؛ ایجاد بستری مناسب برای مذاکره‌‌ دربار‌ه‌ی تئاتر معاصر از سوی هنرمندان است.