«زری زری کاکل‌زری» به دنبال تقویت مهارت ارتباط‌گیری در کودکان

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠٢/٠٢
دسته : اخبار

«زری زری کاکل‌زری» تازه‌ترین فیلم مهین جواهریان کارگردان پ‍یشکسوت پویانمایی ایران به دنبال تقویت ارتباط‌های کودکان با هم‌سالان‌شان با بهره‌گیری از بازی و شعرخوانی است.

شرح خبر

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم جواهریان برای نخستین بار در بیست و یکمین بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر که از ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی چارسو درحال برگزاری است، ارایه شده است.

کارگردان باسابقه فیلم‌های انیمیشن که فیلم «بارون میاد جر جر» او در سال‌های گذشته همواره با استقبال کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان به هنر پویانمایی روبرو بوده است درباره‌ی اثر جدید خود توضیح داد: این اثر نسبت به سایر تولیداتی که پیش از این کارگردانی کرده متفاوت‌تر است و اصلی‌ترین تفاوت آن کودکانه بودن و استفاده از نمادهای ساده و قابل فهم برای بچه‌های پیش از دبستان است.

وی با اشاره به این‌که مطالعات و پژوهش‌های نظری و عملی زیادی برای ساخت این پویانمایی صورت گرفته است افزود: پویانمایی «زری زری کاکل‌زری» موجب شادی، تحرک، بازی و.. در کودکان می‌شود و آن‌ها را با خود همراه می‌کند تا با موسیقی ریتم‌دار آن به هم‌خوانی بپردازند.

این کارگردان هم‌چنین با بیان این‌که این یک اثر داستانی برای کودکان است، خاطرنشان کرد: بخش دوم این پویانمایی نیز در آینده نزدیک تولید و عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد کار ساخت بخش‌ دوم پویانمایی «زری زری کاکل‌زری» به اتمام رسیده و در حال تولید موسیقی مناسب و تازه‌تری برای آن هستیم.   


پویانمایی «زری زری کاکل‌زری» از تازه‌ترین آثار امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به مدت 6 دقیقه با تکنیک کات اوت رایانه‌ای تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ی شعبان‌نژاد سروده است.

علاوه بر این فیلم، سه اثر جدید ‍پویانمایی کانون نیز با عنوان‌های «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین، «کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست و «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی اولین حضور بین‌المللی خود را در این بازار فیلم که در حاشیه سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برپا شده است، تجربه می‌کنند.


مشخصات خبر