«رویای پرومته» اعضای کانون یزد روی صحنه جشنواره تهران مبارک

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠۶/٠۵

«رویای پرومته» کاری از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد و به کارگردانی محسن اکرمی در جشنواره تهران مبارک روی صحنه می‌رود.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش برگرفته از کتاب «دزد آتش» اثر سعید روح‌افزا است که در بخش تجربه‌ (نوآوری و تفاوت) هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک و در پلاتو مجموعه تئاترشهر در دو نوبت ساعت‌های 16:30 و 19 روز سه‌شنبه 6 شهریور 1397 اجرا می‌شود.

محسن اکرمی کارگردان نمایش «رویای پرومته» با بیان این مطلب گفت: این نمایش حاصل تجربه‌های ارزشمند کودکان و نوجوانان 6 تا 18 ساله‌ای است که در کارگاه نمایش مجتمع فرهنگی هنری کانون یزد و در طول سال به تمرین و اجرای نمایش مشغول هستند.

وی افزود: این مرکز با حضور 90 عضو به صورت تخصصی کار نمایش برای کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد و برنامه‌های اجرا شده‌ی آن، به صورت‌عمده کتاب محور است و می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های کانون را شامل شود.

مربی فرهنگی کانون یزد گفت: پرومته در اساطیر یونانی رب‌النوع آتش و خالق نوع بشر و مظهر نبوغ انسانی است که داستانش برای بچه‌ها جالب بود و اصل نمایش از آن شکل گرفت.

اکرمی یادآور شد: شکل‌گیری نمایش «رویای پرومته» روی خلاقیت و روش‌های اجرای نمایش خلاق تاکید دارد و چندین فعالیت کانون در این نمایش دخیل هستند.

وی افزود: فرآیند ساخت عروسک‌ها و اجرای این نمایش کاملا با هم‌فکری بچه‌ها صورت گرفت و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ساخت عروسک‌های نمایشی با روزنامه به صورت خلاقانه انجام شود درعین حال بخشی از عروسک‌ها هم بر روی صحنه و در حال اجرا ساخته می‌شود.

این کارگردان نمایش هم‌چنین درباره گسترده شدن هنر نمایش در کانون و در همه استان‌ها پیشنهاد کرد: تعداد مربیان تاتر در کانون باید افزایش داشته باشد و این مربیان تمرکزشان به‌صورت کامل بر روی نمایش باشد و آن‌ها بتوانند تجربه‌هایشان را به مربیان دیگر نیز انتقال دهند.

اکرمی معتقد است: نمایش خلاق می‌تواند باعث افزایش میزان مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان می‌شود و ما در حین تمرین و اجرا به معرفی کتاب‌های نمایش نیز می‌پردازیم و بچه‌ها را به مطالعه این منابع تشویق می‌کنیم.

این مربی فرهنگی کانون همچنین یادآور شد: اگر کانون کارگاه‌های نمایش خلاق برای معلمان و مربیان برگزار کند هم باعث درآمدزایی هم انتقال تجربه‌های مربیان تخصصی و کارشناسان به معلمان و دیگر مربیان نیز می‌شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، با دبیری مرضیه برومند تا هفتم شهریور ۱۳۹۷ ادامه دارد.



مشخصات خبر