آویز با برش میوه‌های خشک

دسته : تزئینی
ابعاد کاردستی : حجمی (سه بعدی)
گروه سنی : ٩ تا ۱٨ سال به بالا

برش های میوه های مختلف بسته به فصلی که در آن قرار داریم می توانند ابزار خوبی باشند برای تغییر چیدمان و تزیین فضای اتاق یا خانه‌مان که حال و هوای خاص همان فصا را برایمان مهیا کنند.

شرح کاردستی





میوه ای را که انتخاب کرده اید به تکه‌های با قطر سه یا چهار میلیمتری برش بزنید (اگر کار با چاقو را هنوز خوب یاد نگرفته‌اید حتما برای این کار از بزرگترها کمک بگیرید).


برش های میوه را می توانید روی یک سینی که کف آن را با نایلون پوشانده‌اید چیده و دوسه روز بگذارید پشت پنجره آفتابگیر  خشک شود.

می توانید از بزرگترها کمک بگیرید و برش‌های میوه خود را در داخل فر خشک کنید برای این کار به دمای 200 درجه سانتیگراد و زمانی بین دو تا سه ساعت نیاز دارید .


برای آنکه برش های خشک شده میوه ماندگاری بیشتری داشته باشند و زیباتر به نظر برسد می‌توانید روی آنها را با برش نازکی از براق کننده و یا لایه‌ای نازک چسب‌چوب بپوشانید.(چسب‌چوبی که بعد از خشک شدن بی‌رنگ شود)

از نخ کاموا و یا نخ کنف استفاده کنید .و به شیوه‌ای که در تصویر نمایش داده شده است آنها را به هم وصل کنید.







می توانید با شیوه های مختلف از این میوه های خشک برای تزیین فضای اتاق یا خانه‌تان استفاده کنید  اینجا چند نمونه به شما نمایش داده می شود مطمئناً با ذهن خلاقی که دارید می‌توانید ایده‌های جالب خود را اجرا کنید.

یک پیشنهاد: اگر از برش های میوه پرتقال یا نارنج استفاده می کنید می توانید از چوب‌های دارچین و یا کاج‌های کوچک و برگ‌های خشک شده برگ‌بو یا بلوط نیز  استفاده کنید .







مشخصات کاردستی
مواد لازم : چوب ، برگ ، الیاف گیاهی ، نخ و کاموا
روش اجرای کاردستی : بدون الگو و خلاق
اتصالات : چسبی ، گره ای
اجرا کننده : پروانه کیانیان