اریگامی جاگورتا

دسته : کاغذ سازی
ابعاد کاردستی : مسطح (دوبعدی)
گروه سنی : ۴ تا ٨ سال

شرح کاردستی

سلام دوستان خوبم

اریگامی هنر ساده تا کردن کاغذ است اما همین تا کردن های ساده باهم ترکیب می شوند و ترکیب های گوناگون و زیبایی را را به وجود می آورند که برای کودکان و حتی بزرگسالان جذاب است. یکی از دستاورد های اریگامی بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان است که با چشمان خود می بینند که از تا کردن کاغذ شکل های مختلف ساختع می شود .

نام کاردستی : قلب اریگامی

گروه سنی : 4 الی 6 سال – الف و ب

مواد مورد نیاز:

  1. کاغذ رنگی به رنگ دلخواه

  2. قیچی

ابتدا مربع 10×10 را برش می زنیم . در هر کاردستی اریگامی این دو مرحله ابتدا تکرار می شود چون حتما از خطوط حاصل از تا شدن استفاده می گردد.

پس مربع را به شکل های زیر تا می کنیم تا حالت + ایجاد شود.

در مرحله بعد مثلث را باز می کنیم. حالا لبه بالایی کاغذ را طوری تا می زنیم تا به مرکز مربع برسد. و بعد مطابق شکل زیر لبه پایینی رو به ضلع بالایی کاغذ می رسونیم و تا می زنیم .

در مرحله بعد قسمتی که در تصویر زیر نشان داده شده است را به سمت بالا تا می کنیم . این کار را در طرف دیگر هم تکرار می کنیم تا شکل زیر بدست آید .

حالا کاغذ رو برمی گردونیم و دو لبه بالایی قلب را طوری یه تای کوچک به سمت داخل می زنیم تا گوشه های بالایی قلب گرد تر به نظر برسد. برای گوشه های کناری قلب هم همین کار را تکرار می کنیم. عزیزانم از این قلب برای روی کارت پستال ها می توان به زیبایی استفاده کرد.



مشخصات کاردستی
مواد لازم : کاغذ و مقوا
روش اجرای کاردستی : با الگو
اتصالات : بدون اتصال