حَمل بادکنک های رنگی

دسته : آموزشی
تعداد بازیکنان : انفرادی ، گروهی ، دو نفره
محل بازی : فضای باز
گروه سنی : ۴ تا ۱٨ سال به بالا

شرح بازی و سرگرمی

امروزه با توجه به اینکه فعالیت بچه ها کاهش یافته است و زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون و بازی های نشستنی می کنند، مهارت های حرکتی درشت بچه ها ضعیف شده است. فعالیت به خصوص برای سنین پیش از دبستان ضروری است. چرا که عدم فعالیت حرکتی موجب ایجاد اخلال در رشد مناسب ماهیچه ها و استخوان ها می شود. متاسفانه امروزه به دلیل سبک زندگی آپارتمان نشینی دیگر خبری از گرگم به هوا در حیاط خانه و فوتبال و لی لی در کوچه با بچه های همسایه نیست. به همین دلیل بسیاری از بچه ها قادر نیستند لی لی کنند (تعادل خود را بر روی یک پا حفظ کنند)، روی پنجه پا راه بروند، از بارفیکس آویزان شوند و تاب بخورند و...

بازی هایی که در بیرون از خانه انجام می شوند، معمولا بهترین نوع بازی ها برای تقویت مهارت های حرکتی درشت و جلوگیری از اضافه وزن می باشند. اسباب بازی هایی نیز وجود دارند که مهارت های حرکتی درشت را تقویت می کنند، برای مثال: جامپینگ حیوانات، جامپینگ توپی، انواع توپ ها، ترمپولین ها، اسباب بازی های هل دادنی و کشیدنی و... .

در این بازی بادکنک ها را باد کنید .یک خط شروع در نظر بگیرید.

به هر کودک یک بادکنک بدهید .

بچه ها باید بادکنک را بین پاهای خود قرار دهند و از خط شروع به همراه بادکنک ها بپرند . هر کس که بتواند بدون افتادن بادکنک ها به خط پایان برسد برنده است.



مشخصات بازی و سرگرمی
میزان تحرک : پرتحرک
زمان بازی : روز ، شب