تالار هنر

دسته : تئاتر
استان : تهران
شهرستان : تهران

تالار هنر با ظرفیت 248 به جهت فضاسازی مناسب و اندازه و ابعاد صحنه و جایگاه تماشاگران و اشراف کامل همه صندلی مخاطبان به صحنه اجرا به عنوان یک تالار حرفه‌ای و استاندارد شناخته می‌شود.

شرح بانک های اطلاعاتی

تالار هنر شهر تهران واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده ودر محله قدیمی امجدیه تهران – یکی از با سابقه‌ترین تالارهای نمایشی شهر تهران است.  تالار هنر در سال ۱۳۴۰ ساخته شد ولی فعالیت این تالار در چند دوره به شکل مقطعی بوده است. پیش از انقلاب و در سال های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۳ در تالار هنر چند نمایش سنتی، باله اجرا شد و بیشتر فعالیت تالار به سخنرانی و اجراهای تجربی و دانشجویی اختصاص یافت. قبل از انقلاب اسلامی تالار هنر متعلق به دانشگاه سینما تئاتر بود و بنابراین از این سالن به شکل غیر رسمی استفاده می‌شد. در سال‌ ۱۳۵۵ برای تغییر و تعمیرات ساختمان مدتی این سالن تعطیل شد. این تعیطلی تا سال ۱۳۶۰ ادامه داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۶۳ با نصب صندلی‌های نو و در دوران جنگ تحمیلی دوره جدید اجرای نمایش با اجراهایی از هنرمندان شناخته شده آن دوران چون رضا کرم رضایی آغاز شد. در یک مقطع زمانی یعنی سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ تالار هنر تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران  شد. در این دوره از تالار هنر برای اجرای نمایش‌های جشنواره استانی و یا تولیدات نمایشی در سطح شهر استفاده می‌شد.
اما تحول اساسی فعالیت اجرایی تئاتر و معرفی تالار هنر به عنوان یک سالن فعال اجرای نمایش با تحویل این مرکز به اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد  آغاز شد.  در سال ۱۳۸۷ با تعمیرات این مرکز  تالار هنر به پایگاه و مرکز تئاتر عروسکی (یونیما) تبدیل و اجرای نمایش‌های عروسکی به شکل مستمر در سالن آغاز شد. بعد از مدتی و از سال ۱۳۸۹ تالار هنر به شکل رسمی به تالار اختصاصی تئاتر کودک و نوجوان اختصاص یافت.
در شرایط حاضر تالار هنر به عنوان اصلی‌ترین سالن اختصاصی تئاتر کودک ونوجوان زیر نظر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد فعالیت می نماید. این تالار به عنوان پایگاه هنرمندان حرفه‌ای تئاتر کودک ونوجوان به شکل مستمر بیش از یک دهه است با اجرای روزانه دو نمایش کودک و نوجوان و یا مشارکت برگزاری جشنواره‌های اصلی تئاتر فعالیت می‌نماید.
تالار هنر به جهت فضاسازی مناسب و اندازه و ابعاد صحنه و جایگاه تماشاگران و اشراف کامل همه صندلی مخاطبان به صحنه اجرا به عنوان یک تالار حرفه‌ای و استاندارد شناخته می‌شود. تالار هنر با ظرفیت ۲۴۸ نفر با بخش بالکن دارای صحنه‌ای ثابت است.  ابعاد صحنه ای تالارهنر  ۸متردر۷متر می باشد.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۸۸۸۱۳۴۴۰
٠٢۱۸۸۳۰۶۶۴۰
پست الکترونیک : taiarhonar@chmail.ir
وب سایت : http://talarehonar.ir
آدرس : میدان هفت تیر ، خیابان شهید مفتح جنوبی، خیابان ورزنده.