منصوره راعی

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده ، مترجم ، ویراستار ، بازنویس ، پژوهشگر ، دبیر پروژه ، مدرس

او ۱۸مهر۱۳۲۲ در تهران متولد شد و در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ چشم از جهان فروبست

شرح بانک های اطلاعاتی

او از سال ۱۳۴۳ تدریس زبان انگلیسی در دبیرستان‌های تهران را آغاز کرد و در کنار آن به تحصیل در دانشگاه و گذراندن دوره‌های تخصصی گوناگون در داخل و خارج از کشور پرداخت ازجمله دوره تخصصی مدیریت آموزشی در تهران (۱۳۵۳) و در انگلستان (۱۳۵۴-۱۳۵۵) دوره تکمیلی مدیریت در اصفهان (۱۳۵۵) کلا‌س‌های آموزش تلفیقی در بلغارستان (۱۳۵۶) و ... 

 راعی در سال ۱۳۵۳ به طرح "مدارس تجربی" پیوست و در پی آن سرپرستی مجتمع آموزشی - تجربی کوی کن را پذیرفت.

 در سال ۱۳۵۶ به عضویت انجمن پژوهش‌های آموزشی پویا و ۱۳۵۷ به عضویت شورای کتاب کودک درآمد و پس‌ازآن به هیئت‌مدیره این شورا پیوست..

راعی از اعضای هسته مرکزی فرهنگنامه کودکان بود.او دراین‌باره می‌گوید:« از سال 1358، یکی از پنج‌نفری بودم که نخستین حلقة تولد(فرهنگنامه کودکان و نوجوانان) را به‌اتفاق میرهادی شکل دادیم. این حلقه شامل:توران میرهادی، نوش‌آفرین انصاری، مرحوم جهانشاهی، مرحوم سیروس طاهباز و من می‌شد. از آن زمان به بعد، با فرهنگنامه در نقش نویسنده، ویراستار، عضو شورای مشورتی و بعد اجرایی همکاری داشتم. گروه مشورتی نوجوانان به پیشنهاد من شکل گرفت که نوجوانان را درگیر این کارکردیم و این تداوم دارد و نیز کارهای مشورتی کوچکی که در حد توانم هست»

هدف شورا پديد آوردن فرهنگ‌نامه‌ای براي كودكان و نوجوانان ايراني بود كه منبعي كامل براي دستيابي به آگاهی‌های درست و مستند با ديدگاهي علمي، مردمي و با الهام از جامعه ايران و منطقه باشد.

راعی در سال ۱۳۵۹ در رشته علوم تربیتی با گرایش روش تدریس، از دانشگاه شهید بهشتی کارشناسی ارشد گرفت. او مدرس روش تدریس زبان‌های خارجی در دانشسرای تربیت‌معلم راهنمایی، کارشناس آموزش‌وپرورش و ادبیات کودکان و دو دوره عضو هیئت‌داوران جایزه هانس کریستین اندر سن بود (۱۹۹۹۸ و ۲۰۰۰)

منصوره راعي بارها نماينده ايران در مراسم‌های شوراي كتاب كودك بود و پيام شوراي كتاب كودك را به كشورهاي ديگر رسانده بود و پيام جهاني را در ايران خوانده بود. او پروژه بيمارستان محبوب من را در ايران و آلمان پي گيري كرد در این پروژه كودكان سرطاني، بيمارستان موردعلاقه خود را نقاشي كردند.

در سال 83 براي او بزرگداشتي در سراي اهل‌قلم نمايشگاه هفدهمين كتاب تهران برپا شد.

او مقالات بسیاری دارد برخی از آثاری که ویراستاریش را به عهده داشته به شرح زیر است:

هزار سال قصه/ ترجمه؛ زهرا سعيدبهر/ ویراستار؛منصوره راعي

قصه‌هاي قبل از خواب/ ترجمه؛ منصوره راعي / ویراستار؛منصوره راعي

فوتبالیست ها/ محمدرضا یوسفی/ ویراستار؛منصوره راعي

سیمون به دنبال ماهی آزاد/ ترجمه؛ محمدحسین قرشی / ویراستار؛منصوره راعي

جوجه های زیره ای/ ترجمه؛ زهرا وثوقی، / ویراستار؛منصوره راعي

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مونث
جوایز و افتخارات : او دو دوره عضو هیئت‌داوران جایزه هانس کریستین اندر سن بود (۱۹۹۹۸ و ۲۰۰۰)