جایزه ادبیات کودک اتصالات

Etisalat Award for Arab Children's literature

جایزه ادبیات کودک اتصالات در سال ۲۰۰۹ از سوی دختر شیخ امارات متحده عربی با هدف بالا بردن کیفیت کتاب کودک و نوجوان عرب زبان ، بالا بردن فرهنگ کتابخوانی و علاقه به مطالعه در میان کودکان و نوجوانان، و شناسایی نویسندگان، تصویرگران و ناشران برجسته بنیانگذاری شده است.

شرح بانک های اطلاعاتی

 این جایزه وابسته به موسسه کتاب برای نسل جوان IBBY  است و "شرکت چند رسانه ای اتصالات" در کشور امارات و حاکم کشور امارات شیخ بادور بن سلطان آل جاسم هم پشتیبان مالی آن هستند. این جایزه تنها به ادبیات کودک عرب و کتاب های اهدا می شود که به زبان عربی نوشته می شود و کتاب های ترجمه شده را شامل نمی شود، همچنین نباید قبلا جایزه ملی یا بین المللی را برده باشد، ارزش ها، آداب و رسوم و سنت های عرب را زیر پا گذاشته باشد، کتاب ها برای مخاطبان 0 تا 12 و 13 تا 18 سال باشند. کتاب های آموزشی، غیرداستانی، علمی، شعر و مجموعه داستان های کوتاه بررسی نمی شوند. کتاب ها توسط ناشران یا موسسات وابسته معرفی می شوند و هر ناشر حداکثر می تواند تا سه کتاب معرفی کند.  جایزه آن نقدی و برابر با یک میلیون درهم یا ۷۹ هزار پوند است که  50% مشترکا به نویسنده و تصویرگر و 50% به ناشر آثار برتر اهدا می شود. کتاب برگزیده سال، افزون بر این جایزه، "٧٥٠هزار درهم" نیز از "جایزه کتاب شیخ زیاد" در ابوظبی خواهد گرفت. این جایزه پس از جایزه استرید لیندگرن گرانترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان به شمار می رود. برنده این جایزه در نوامبر در نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه اعلام می شود. ناشر کتاب برنده موظف است 400 نسخه همراه با آرم جایزه را چاپ و به مراکز مختلف اهدا و 20 نسخه را هم هر ساله به نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه ارائه کند.

جایزه انجمن نویسندگان و تصویرگران کودک هند ، آویک/ گرد آوری، تالیف و ترجمه فاطمه زمانی/ پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان/ سال پانزدهم/ دوره جدید شماره 9/ پی در پی 60/ زمستان 92/ ص  48

مشخصات بانک های اطلاعاتی