بوستان مهندس علی محمد مختاری (بوستان باغ ایرانی)

دسته : پارک
استان : تهران
شهرستان : تهران

بوستان باغ ایرانی که از سوی مهندس علی محمد مختاری به شهرداری تهران اهدا شده، یکی از دیدنی‌ترین بوستان‌های تهران بوده و با مساحتی حدود 3.4 هکتار، در محدوده شهرداری منطقه 3 تهران واقع شده و بر اساس الگوی باغ ایرانی و معماری سنتی ایرانی طراحی گردیده است تا به یکی از بوستان‌های دل‌انگیز تهران بدل شود.

شرح بانک های اطلاعاتی

ورودي‌ها: این بوستان دارای دو ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقي و غربي و دو ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است. 

فضای سبز: در احداث فضای سبز این بوستان، درختان موجود که قدمتی بیش از 100 سال داشته اند حفظ گردیده‌اند و گونه‌های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو، برگ بو، زرشک، شیرخشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته‌های فصلی و دایمی به آن اضافه شده‌اند. 

ابنیه و امكانات: كوشك مرکزی با کاربری فرهنگی ، باغ راه‌های اصلی چنارستان، سروستان و نظرگاه که شامل آب‌نما های محوری در طول مسیر و شش آب‌نمای مجزا در سطح بوستان هستند، كتاب‌خانه عمومی با فضای مطالعه برای خواهران و برادران، سر در غربي، سر در شرقي، زمين بازی کودکان و محوطه وسایل ورزشی بزرگسالان، زمین ورزشی روباز، سرويس بهداشتي و رخت‌كن غربي و سرويس بهداشتي شرقي (مجهز به سرویس بهداشتی ویژه معلولین)، نمازخانه، مخزن آب (آب آبیاری از چاه موجود در بوستان تامین می‌گردد) و موتورخانه مرکزی از جمله سازه‌ها و امکانات بوستان به شمار می‌روند.

جوی‌ها و حوض‌های متعدد این پارک فضای بسیار زیبایی را ایجاد کرده و مکانهای متعددی برای نشستن بصورت آلاچیق و یا سکو، در آن دیده شده است.

از ويژگي‌هاي اين بوستان مي‌توان به مناسب سازي معابر جهت تردد معلولين اشاره نمود.

در فصل بهار , گلکاری‌های این بوستان، جلوه خاصی به محیط داده و مراجعه کنندگان را ناخودآگاه مجبور به عکس برداری می‌نماید. با وجود این گلکاری‌های بسیار زیبا در کنار درختان سر به فلک کشیده و نیمکت‌هایی که می‌توان بر روی آن‌ها نشست، بدون شک بوستان باغ ایرانی را بی نظیر کرده و شما آن را خواهید پسندید.









مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٨٨٢۱۶٢٠٢
آدرس : خیابان شیخ بهایی شمالی ،٢٠ متری پیروزان ، کوچه شهید صابری