بوستان پرواز

دسته : پارک
استان : تهران
شهرستان : تهران

بوستان پرواز که در منطقه سعادت آباد تهران قرار دارد یکی از مکان‌های گردشگری تهران است که همه روزه افراد زیادی را جهت ورزش و تفریح به این منطقه جذب می‌کند.

شرح بانک های اطلاعاتی

نامگذاری این بوستان به خاطر خیابانی به همین نام در ضلع جنوب شرقی این بوستان (که اکنون به نام یکی از کشته شدگان جنگ ایران و عراق تغییر نام داده است) است.

اختلاف ارتفاع این بوستان نسبت به مناطق اطراف، باعث ایجاد چشم انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران شامل کوهستان البرز و همچنین برج میلاد و سایر ساختمان‌های بلند مرتبه تهران (به خصوص در هوای عاری از آلاینده‌ ها) شده که از این بوستان قابل مشاهده است. همین مسئله وجه تمایز بوستان پرواز از سایر بوستان‌های تهران است (دید سراسرنما یا ۳۶۰۰ درجه تهران).

در ضلع شرقی و شمال شرقی این بوستان یکی از ایستگاه‌‌های آتش نشانی متعلق به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و همچنین دو مجتمع تجاری (شامل فروشگاه زنجیره‌ای شهروند) و یک مسجد وجود دارد.

با توجه به موقعیت مکانی و مساحت، یکی از بهترین بوستان‌‌های منطقه سعادت آباد تهران به شمار می‌‌آید. چشم‌انداز رویایی طلوع و غروب و مناظر شهر تهران به خاطر ارتفاع زیاد نسبت به اطراف باعث شده در تمام طول ساعات روز و شب این بوستان دیدنی باشد. علاوه بر این از مزایای این پارک فضای مناسبی است که برای پارک خودرو در اطراف وجود دارد. همچنین محیط مناسبی که برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است از دیگر امکانات این پارک به شمار می‌‌رود.

خانه‌‌های مسکونی که منظم و زیبا در اطراف این پارک وجود دارند منظره زیبایی را به آن بخشیده‌‌اند و در بالا‌ترین نقطه پارک، یادمان دفاع مقدس و شهدای گمنام قرار دارد که پیکر ۲ شهید گمنام هم در این محل به خاک سپرده شده است که این یادمان بسیار زیبا و به شکل لاله طراحی شده است.

این پارک هم مثل همه پارک‌‌های تهران پر از المان‌‌های هنری است. همچنین امکانات ورزشی مختلفی از میزهای شطرنج گرفته تا وسایل نرمشی در همه جای پارک وجود دارد.

آلاچیق‌‌های زیبا هم از دیگر امکانات این پارک هستند.










مشخصات بانک های اطلاعاتی
آدرس : سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود