اصطلاح‌نامه اصکا

نویسنده : فاطمه زمانی ، مینا ذاکرشهرک
گروه سنی : ۱۵ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩۶

"اصکا" (اصطلاح‌نامه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان) به سبک و سیاق "اصفا" (اصطلاح‌نامه فرهنگی سه زبانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران).
هدف اصطلاح‌نامه ایجاد یک دستی در نمایه‌سازی اسناد و سهولت در جستجوی اطلاعات است.منظور از یک‌دستی ایجاد معیارهایی برای انتخاب واحد از بین چند انتخاب است. اصطلاح‌نامه وسیله‌ای اساسی است برای نمایه ساز تا برای انتخاب واژه‌های کلیدی مدارکی که نمایه‌سازی می‌کند،اصولی را رعایت کند.

شرح کتاب


کتاب حاضر شامل مجموعه‌ای از واژگان و اصطلاحات حوزه ادبیات کودک و نوجوان است. مخاطب با استفاده از این اصطلاح‌نامه می‌تواند به جستجوی مفهومی پرداخته و روابط مفهومی میان واژگان را به صورت کارآمد مورد شناسایی و استنباط قرار دهد. نویسنده در ابتدا به توضیح ساختار و تاریخچۀ اصطلاح‌نامه پرداخته و سپس به تفاوت آن با سرعنوان‌های موضوعی می‌پردازد. فهرست الفبایی، فهرست رده‌ای و فهرست گردشی از عنوان‌های مطرح شده در این اثر است.

پدیدآورندگان اطلاعات شامل نویسندگان، تصویرگران، مترجمان، پژوهشگران، نمایشنامه‌نویسان، فیمسازان، کارگردانان و کلیه افرادی که در رده‌های موضوعی مرتبط با کودک ونوجوان فعالیت دارند، اطلاع‌رسانان و کتابداران و استفاده کنندگان نهایی اطلاعات از جمله مخاطبان اصلی این اصطلاح‌نامه هستند.

مشخصات کتاب
تیراژ : ۱٠٠٠ صفحه
قطع : رحلی
تعداد صفحات : ۴٠٩
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : سخت
شابک : ٩٧٨-۶٠٠-٠۱-٠۵٧٢-٣
دیویی : م
٠٢۵
۴٩/
الف۵٢ز
مدت زمان اثر :