گام به گام تا اندیشه(آینه حواس)

جلد ٢

گروه سنی : ٧ تا ٩ سال
سال انتشار : ۱٣٩۱

پنج کتاب با عنوان‌های «جعبه‌های ذهن»، «آینه حواس»، «دنیایی که نمی‌شناسیم»، «من و هستی» و «بهانه‌هایی برای فکر کردن» منتشر شده بودند.

مولف این اثر پس از ارائه‌ی مفاهیمی تئوری در سرفصل‌هایی مجزا فعالیت‌هایی را همراه با انتظارات، اهداف و روش کار به مخاطبان عرضه کرده است. مضمون، سطح و زمان پیشنهادی برای هر کدام از این فعالیت‌ها ارایه شده و توصیه‌های تکمیلی نیز به آن اضافه شده است.

این کتاب برای گروه سنی ب(7 تا 9 )سال است.

شرح کتاب

در مقدمه این آثار آمدهاست: «فرایند پرورش تفکر با آموزش اندیشه‌ها تفاوت دارد و در کنار «چگونه فکرکردن» ناگریز «به چه فکر کردن» را نیز آموزش می‌دهد. این دو مبحث در واقع زیربنایهویت فکری و عملی در انسان است و هیچ آموزشی نباید و نمی‌تواند فارغ از بافتفرهنگی و اجتماعی هر کشوری به پرورش تفکر کودکان و نوجوانان بپردازد.

آنچه امروز " آموزش فلسفه به کودکان"ناميده مي شود به نوعي پرورش تفکر فلسفي است. براي پرورش اين تفکر در هر جامعه ايملاحظات بسياري وجود دارد که مهمترين آن زمينه هاي فرهنگي و فلسفي آن جامعه قلمدادمي شود. ((گام به گام تا انديشه)) عنوان طرحي است که با هدف پرورش تفکر فلسفي درکودکان ايراني مخاطب مراکز فرهنگي و هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان پيشبيني شده و پس از طی کردن مراحل مطالعاتي و پژوهشي خود در حال اجرا در مراکز کانونپرورش فکری کودکان ونوجوانان است. 

مشخصات کتاب
تیراژ : ۴٠٠٠ صفحه
قطع : وزیری
تعداد صفحات : ۶٨
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨٩۶۴٣٩۱۶٩۶۱
ویراستار : مریم قنواتی
دیویی : ٣٧٠
/۱۵٧
مدت زمان اثر :