خیابان جیغ، یِتی گرسنه

نویسنده : تامی دونباواند
گروه سنی : ۱٠ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩٣

خانم و آقای واتسون وقتی برای اولین بار پسرشان را به شکل گرگ دیدند خیلی ترسیدند اما ترسشان به اندازه‌ی وحشتی نبود که در خیابان جیغ داشتند. به‌خصوص وقتی فهمیدند هیچ راه برگشتی وجود ندارد.
لوک برای اینکه پدر و مادرش را به خانه برگرداند از دوستان تازه‌اش، رسوس نگاتیو (خون‌آشام رنگ‌پریده) و کلئو فار (مومیایی مصری) کمک گرفت تا شش یادگاری را که از پدران بنیان‌گذار به‌جا مانده بود، پیدا کند. لوک فقط با جمع کردن این عتیقه‌ها می‌توانست در خروجیِ خیابان جیغ را باز کند و به دنیای خودش برگردد.
لوک و دوستانش به هدفِ خود رسیدند اما خانم و آقای واتسون متوجه شدند که لوک در شهر جدید، کنار دوستانش خیلی خوشحال است، برای همین تصمیم گرفتند در خیابان جیغ بمانند؛ ولی باز شدنِ یک دروازه‌ی رنگین‌کمانی در شهر، دشواری‌هایی را برایشان به وجود آورد.
آقای اتو اسنیر (شهردار بدجنس خیابان جیغ) از افراد معمولی دنیای لوک پول می‌گرفت تا بتوانند دنیایی را که او آن را «بزرگ‌ترین نمایش اعجوبه‌های دنیا» می‌نامید، ببینند.
برای محافظت از خیابان جیغ، لوک، رسوس و کلئو باید تمام یادگارها را به صاحبان اصلی‌اش برگردانند؛ تا دروازه دوباره بسته شود.
و حالا نوبت زبان زامبی است...

مشخصات کتاب
ناشر : پیدایش
زبان : انگلیسی
مترجم : سرور کتبی
زبان ترجمه : فارسی
تیراژ : ٢٠٠٠ نسخه
نوع چاپ : مشکی
تعداد صفحات : ۱۴۴
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : نرم
شابک : ۴- ۱۶٢- ٢٩۶- ۶٠٠- ٩۶۴
ویراستار : مژگان کلهر
دیویی : ٨٢٣
٩۱۴/
طراح جلد : گرافیک آتلیه ی پیدایش
ناظر هنری : مهران زمانی