۱۵روش برای آنکه روز خود را با انگیزه آغاز کنید.

گروه سنی : ۱٠ تا ۱٨ سال به بالا

بارها شده است که صبح با صدای زنگ از خواب بیدار شده اید و این جملات را با خود گفتید: “اَه، دوباره صبح شد. باید دوباره به آن شرکت لعنتی بروم”. زنگ ساعت را برای ۱۰ دقیقه دیگر کوک می کنید و ۱۰ دقیقه دیگر ساعت مجدداً زنگ می زند. دوباره همان جملات و ساعت برای ۵ دقیقه دیگر کوک می شود. نهایتاً پس از ۵ دقیقه بیدار می شوید. در حالی که انگیزه لازم را برای شروع یک روز پر انرژی با جملاتی که گفته اید از خود گرفته اید.
در این مقاله می خواهم شما را با ۱۵ روش برای آنکه صبح خود را با انگیزه شروع کنید، آشنا کنم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان شهرستان زاهدان

شرح مقاله

درخواست من از شما این است که پس از خواندن هر روش در ذهن خود تجسم کنید تاثیر این کارزمانی که صبح از خواب برمی خیزید بر شما چیست و این کار چقدر انگیزه شما را برای آغاز یک روز پر از انرژی مثبت افزایش می دهد.

بیاییدبه بررسی این روشها بپردازیم.

۱- بزرگترین رویاهای خود را به یاد آورید.

این کار بسیار ساده است. بارها این روش را در مقالات و کتابهای گوناگون خوانده اید.حتی در فیلم راز به این روش اشاره شده است. یک تخته وایت برد تهیه کرده و بزرگترین رویاهای خود رابر روی آن یادداشت کنید. یا اینکه تخته آرزوهای خود را که قبلاً آن را تهیه کرده اید دقیقاً جایی که صبح بتوانید با اولین نگاه پس از بیدار شدن آن را ببینید،آویزان کنید. حتی بر روی تخته وایت برد می توانید جملات انگیزشی از بزرگان موفقیت یادداشت کنید. می توانید اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالیانه خود را بر روی آن بنویسید تا هر روز صبح با یادآوری آنها انرژی فوق العاده ای از دیدن آنها به دست آورید. در خصوص تخته آرزوها به زودی مقاله ای در اختیار شما قرار خواهم داد.

۲- فقط به امروز توجه کنید.

شما میتوانید در گذشته یا آینده خود فرو بروید. ماجراهای مختلف را در ذهن خود بیاورید ومدام با آنها کلنجار بروید. جملات یا عکس العمل هایی را که در موقعیت های مختلف می توانستید انجام دهید و ندادید را مرور کنید و پیوسته با دیگران در ذهن خود چالش کنید. به نظر شما این کار چه سودی برای شما دارد؟

جزاینکه زمانی را که می توانستید برای رسیدن به هدفتان به کار ببرید صرف موضوعی کرده اید که گذشته است؟ می دانید در همین زمان افراد زیادی بر روی اهدافشان تمرکز کرده اند و با قدمهایی کوچک راه بلند موفقیت را طی می کنند؟

ازگذشته درس بگیرید، تجربه بیاندوزید اما در آن فرو نروید. شما به عنوان یک انسان موفق باید بتوانید ذهن خود را کنترل کنید. اگر بتوانید با کنترل ذهن فقط به اهداف خود فکر کنید، مطمئن باشید که به هدف خود خواهید رسید.

به نحوه جاری شدن آب دقت کنید. در هر بخش از مسیر پیشروی خود که به سنگ یا سدی برخوردمی کند به جای متوقف شدن و صرف انرژی جهت از بین بردن آن با تغییر جهت، همراه کردن و یا سر ریز شدن مسیر خود را ادامه می دهد.


جهت مطالعه کامل مقاله می توانید مقاله را با استفاده از لینک دریافت مقاله دانلود کنید

مشخصات مقاله
موضوع : چگونه روز بهتری را برای خود و اطرافیانمان بسازیم