نوریه گیتی بین

رزومه نوریه گیتی بین

دسته : داستان
زیر رده : زندگی نامه
گونه : واقعی (رئال)
نویسنده : نوریه گیتی بین - عضو مرکز مجتمع - استان گیلان

شرح داستان

   نوریه گیتی بین متولد 15\8\1379 در رشت می باشد. او هم اکنون ساکن استان گیلان ، شهرستان رشت است. از 9 سالگی پایش به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باز شد و سرودن شعر را به طور حرفه ای آغاز کرد.­ اولین شعر خود را در 9 سالگی در بین الحرمین کربلا سرود البته پیش از آن نیز متن هایی که بی شباهت به شعر نبودند را در دفتر خود می نوشت.   فرزند اول خانواده است و تنها یک برادر کوچکتر از خود دارد. مادرش را به شدت دوست دارد و معتقد است اگر بعد از خدا زحمات مادرش نبود اکنون مقام های بین المللی و کشوری نصیبش نمی شد. ناگفته نماند که قطعا مربیان و استادان او نیز در پیشرفتش موثر بوده اند.

 از شعرای کهن حافظ و مولانا را دوست دارد و از شاعران معاصر شهریار ، پروین اعتصامی ، فاضل نظری توانسته اند روی او اثر بگذارند. کلاسیک کار می کند و بیشتر غزل می سراید. تقریبا همه ی قالب های شعری را تجربه کرده است و با توجه به اینکه غزل سراست بیشتر غزل می خواند.

   نوشتن تمام سهم او از زندگی ست. هنگامی که تنهاست ، دلگیر است شعر آرامش می کند. عاشق کتاب است و از خواندن کتاب لذت می برد. در دبیرستان شاهد آیت الله بهجت(ره) درس می خواند و عاشق رشته ی خود یعنی رشته تجربی می باشد.   علاوه بر توضیحات مذکور دستی هم در اجرا دارد. اگر وقت داشته باشد اجرای برنامه های نهادهای مختلف را (جدا از مدرسه) بر عهده می گیرد.

   نوریه گیتی بین معتقد است که شاعر امروز باید برای مردمان امروز شعر بگوید و از دغدغه های زمانه ی خود بنویسد متاسفانه شاعرانی که تازه شروع به کار کرده اند بازبانی کهن و واژه های قدیمی شعر می سرایند همچنین شاعران نوجوان که می توانند درباره ی چالش های این دوره شعر بگویند چرا باید از مسائلی بنویسند که حتی آن را تجربه هم نکرده اند.

   امید است که همه ی فرزندان این مرز و بوم با توکل بر خدا و تلاش به سمت هدفی مقدس گام بردارند.

مشخصات داستان
سال تولید : ۱٣٩۶
زبان : فارسی